نسخه چاپی

برنامه‌های ظریف در نیویورك/ملاقات با سولانا، عنان و ابراهیمی

وزیر امور خارجه كشورمان كه به نیویورك سفر كرده علاوه بر كاترین اشتون قرار است با سولانا، كوفی عنان، اخضر ابراهیمی و چند تن از همتایان خود دیدار و گفت‌وگو كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده، در صفحه فیس بوکش به برنامه‌های دیدارهایش در نیویورک اشاره کرده است.

وی در این باره نوشته است: روزهای پنجشنبه و جمعه در نیویورک به ملاقات با آقای بان کی مون دبیرکل ملل متحد و آقای یان الیاسون قائم مقام وی، ملاقات با وزیر خارجه اندونزی، ملاقات با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، دو جلسه جداگانه دو ساعته توجیهی با سردبیران و اعضای هیئت تحریریه مجله تایم و روزنامه نیویورک تایمز، دیدار سه ساعته بسیار شیرین و غرورآفرین با جمعی از فعالان ایرانی موسسات مطالعاتی آمریکا (به ویژه جوانان عزیز نسل دوم و سوم ایرانی) و دیدار و گفت‌وگو با همکاران در نمایندگی گذشت.

ظریف همچنین افزود: هر دو شب هم شام کاری در رزیدانس داشتیم. شب اول با جمعی از سفرای تأثیرگذار اروپایی، آسیایی و آمریکای لاتین نزد ملل متحد و شب دوم با گروهی از صاحب نظران برجسته آمریکایی که در طول ده سال گذشته نقش ممتازی در روشنگری و مقابله با جنگ طلبان و تندروها در آمریکا داشته‌اند.

وزیر خارجه در ادامه خاطرنشان کرده است: امروز و فردا هم که اینجا تعطیل است از صبح علی الطلوع تا پاسی از شب دیدار و گفت‌وگو با اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته سابق سیاسی و فعالین جامعه مدنی در آمریکا و اروپا خواهم داشت که حدود یک ساعت دیگر با صبحانه کاری با آقای خاویر سولانا (سلف خانم اشتون) آغاز می‌شود و آخرین آنها شام یکشنبه شب با دوست سی ساله‌ام آقای کوفی عنان خواهد بود و ملاقات‌های متعدد در این بین منجمله با اخضر ابراهیمی، چند وزیر خارجه و رئیس شورای روابط خارجی.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: موضوعات مهم در همه این دیدارها تببین دیدگاه استراتژیک و مذهبی ایران در نفی سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی، ضرورت شکل دادن به اراده سیاسی در غرب برای حل پرونده هسته‌ای، اثرات منفی تحریم‌ها بر معیشت مردم همزمان با تقویت اراده آنها برای مقاومت در برابر تحمیل و تضییع حقوقشان، راه‌های پایان دادن به بحران سوریه از طریق مذاکره و مراجعه به صندوق رای، اوضاع خطرناک منطقه، خطر افراط و فرقه گرایی در منطفه و جهان، محکومیت سلاح‌های شیمیایی و ضرورت خارج کردن سلاح‌های شیمیایی از دست گروه‌های تندرو و تکفیری همزمان با امحای سلاح‌های شیمیایی دولت سوریه، ضرورت فشار بر اسرائیل برای خلع سلاح هسته‌ای و شیمیایی در جهت ایجاد منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی در خاورمیانه و آینده افغانستان بعد از 2014 و ... بود. مجموعا گفت‌وگوهای خوبی بود و امیدوارم نتایج ملموسی برای کشور و مردم داشته باشد.

به گزارش فارس، همچنین قرار است ظریف و اشتون روز دوشنبه اول مهر ماه با یکدیگر دیدار و رایزنی کنند.

۱۳۹۲/۶/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...