نسخه چاپی

مقام كاخ‌سفید: مذاكره برای ایران در شرایط كنونی دشوار است

یكی از مقامات كاخ سفید اعلام كرد كه پیشنهاد رویارویی دو جانبه بین روسای جمهور ایران و آمریكا در سازمان ملل توسط كاخ سفید مطرح شده است اما مقامات ایرانی اعلام كردند كه در این نقطه از زمان انجام چنین دیداری بسیار پیچیده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، پایگاه المانیتور در گزارشی اعلام کرد که هیچ دیداری بین «باراک اوباما» و «حسن روحانی» در هفته جاری انجام نمی‌گیرد زیرا ایران پیشنهاد آمریکا را رد کرده است.

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید بعدازظهر روز سه‌شنبه اعلام کرد که کاخ سفید پیشنهاد رویارویی دو جانبه بین اوباما و روحانی در سازمان ملل را مطرح کرده است اما مقامات ایران روز سه‌شنبه به آمریکا اطلاع دادند که در این نقطه از زمان انجام چنین کاری بسیار پیچیده است.

این مقام آمریکایی ادامه داد: واضح است که این دیدار برای آنها دشوار (مسئله‌ساز) است.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برخی از مقامات ارشد آمریکا گفته‌اند رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور آمریکا که هر دو در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت دارند با یکدیگر دیدار نخواهند کرد.

آنها گفته‌اند چنین دیداری شرایط را برای ایران پیچیده می‌کند. به گفته آنها، اما، فعالیت‌هایی در جریان است تا دیدارهایی در سطوح پایین‌تر صورت گیرد تا گامهایی جهت حل و فصل مناقشات برنامه هسته‌ای ایران برداشته شود.

در همین حال یک مقام آمریکایی به روزنامه وال‌استریت ژورنال گفته ایران پیشنهاد طرف آمریکایی برای مذاکره را رد کرده است.

برخی منابع دیگر خبری این خبر را اینگونه بازتاب داده‌اند که مقامات ایران در پاسخ به پیشنهاد آمریکایی‌ها، ضمن رد آن گفته‌اند چنین دیداری اوضاع را برای آنها «بسیار پیچیده» می‌کند.

این مقام‌های آمریکایی خواسته‌اند نامشان فاش نشود چون مجاز به صحبت در این باره نبوده‌اند.

این خبر در شرایطی اعلام شده که رئیس جمهور ایران برای شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شده است.

رییس جمهوری اسلامی ایران در اولین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علاوه بر سخنرانی در این اجلاس و تبیین نظرات ملت ایران درباره مهمترین مسائل بین المللی، دیدارهایی با روسا و مقامات سایر کشورها و همچنین ایرانیان مقیم نیویورک خواهد داشت.

باراک اوباما در سخنان روز سه‌شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت ایرانی‌ها حق دارند از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار باشند.

پیش از این گمانه‌زنی‌ها از احتمال دیدار بین رئیس جمهور آمریکا و ایران در برخی از رسانه‌ها منتشر شده بود. کاخ سفید هم احتمال دیدار اوباما با روحانی را رد نکرده بود.

۱۳۹۲/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...