نسخه چاپی

امير پرديس در مراسم تجليل از شركت‌كنندگان عمليات كمان ??:

وحشت غرب از اسلام و ایران به مراتب بیشتر از شوروی سابق است

فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: وحشت غرب از اسلام و ایران به مراتب بیشتر از شوروی سابق است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، امیر سیدرضا پردیس مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش در مراسم تقدیر از خلبانان و پیشکسوتان حاضر در عملیات کمان ۹۹ اظهارداشت: نسل جوان بایستی از روش‌ها، منش‌ها و شجاعت‌های نیروی هوایی درس بگیرد و اگر امروز در دنیا با یک موضع مقتدرانه ایران را مطرح‌ می‌کنیم، نتیجه همین رشادت‌هاست.

وی ادامه داد: کشورهای غربی که اسلام‌هراسی را مطرح می‌کنند، وسعت جغرافیایی بسیار بیشتری را نسبت به دوران جنگ سرد و شوروی در نظر می‌گیرند و نشان می‌دهد وحشت غرب از اسلام و ایران به مراتب بیشتر از شوروی سابق است و ما از جایگاه رفیع و ارزنده‌ای برخوردار هستیم.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه نسل سوم و چهارم فقط خاطرات جنگ را شنیده‌اند، گفت: نیروی هوایی که به عنوان نوک پیکان نیروهای مسلح در کشور است، همانطور که در بیعت با امام در ۱۹ دی ۵۷ پیش‌قدم بود در مستندکردن خاطرات پیش قدم باشد.

وی با تاکید بر اینکه در ۸ سال دفاع مقدس در غربت می‌جنگیدیم، گفت: به شدت در محدودیت امکانات قرار داشتیم و حتی بعضی از هواپیماها لاستیک نداشتند و خوابیده بودند.

امیر پردیس با بیان اینکه پیروزی انقلاب حیرت جهانیان را برانگیخت، گفت: آمریکا، ایران را به عنوان متحد استراتژیک خود و ژاندارم منطقه تعیین کرده بود و در استراتژی چکش تعادل که مطرح کرده بودند، حمایت‌های مالی این استراتژی از طریق عربستان سعودی و حمایت‌های نظامی نیز از طریق ایران تامین می‌شد و علت طرح این استراتژی نیز تلفات سنگین آمریکا در جنگ با ویتنام بود و بعد از آن تصمیم گرفتند که ژاندارم‌هایی را در مناطق مختلف جهان تعیین کنند و ایران ژاندارم منطقه خاورمیانه بود و تجهیزات نظامی را به ما می‌فروختند و ما ژاندارم آنها در منطقه بودیم، اما با پیروزی انقلاب یک خلأ قدرت در منطقه به وجود آمد و لذا آمریکا با عراق وارد مذاکره شد و بارها در مرز اردن با صدام تماس گرفت و به وی قول دادند که اگر به ایران حمله کنی شما را به عنوان ژاندارم خلیج فارس اعلام می‌کنیم و پشتیبانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی آمریکایی‌ها برای کودتای نوژه گفت: با وجود ولایت فقیه، کشور ما کودتاخیز نبوده و این طرح‌ها هیچگاه جواب نمی‌دهد و این جریان توسط عوامل متعهد رو شد و آمریکایی‌ها بار دیگر رسوا شدند و شکست خوردند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا، یکی از دلایل تجاوز عراق به ایران را قدرت‌طلبی صدام دانست و گفت: صدام می‌خواست رهبری اعراب را برعهده بگیرد و حتی یکی از دلایل حمله به ایران را جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی بهانه کرد، چرا که می‌خواست خود را رهبر اعراب نشان دهد و حتی جنگ بین ایران و عراق را نیز می‌خواست جنگ بین ایران و اعراب نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: حمله عراق به کشورمان از ۳۱ شهریورماه آغاز نشده بود، بلکه از بهمن سال ۵۸ تا ۳۱ شهریور ۵۹ رژیم بعثی بیش از ۹۳ تجاوز مرزی کرده بود و عملا جنگ را از مدت‌ها قبل از تاریخ رسمی آغاز کرده بود لذا نیروی هوایی نیز قبل از شروع رسمی جنگ و در دفاع از پایگاه‌های مرزی چندین عملیات انجام داده بود.

مشاور عالی فرمانده کل قوا یکی از عملیات‌های هوایی مهم دوران جنگ را عملیات کمان ۹۹ و یا ۱۴۰ فروندی عنوان کرد و گفت: در این عملیات ۲۰۰ فروند هواپیما به هوا فرستادیم که بخشی از آنها جنگنده و بخش دیگری نیز ترابری و پشتیبانی و سوخت‌رسانی بودند و با ۱۴۰ فروند جنگنده به عراق در اول مهرماه ۵۹ حمله کردیم و توانستیم ضربات مهلکی را وارد کنیم و آنها با توجه به پشت سر گذاشتن کودتای نوژه انتظار چنین عملیاتی را نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای جنگ با عراق ما علاوه بر طول و عرض جغرافیایی ارتفاع را به عنوان بعد سوم وارد معادلات کردیم و با اوج گرفتن توانستیم ارتش عراق زمین‌گیر کنیم و برای سایر آمادگی سایر نیروها زمان بخریم تا آنها خود را سازماندهی کنند.

امیر پردیس اظهارداشت: بعد از آغاز جنگ هیچ‌کدام از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی حرف از بازگشت به مرزهای بین‌المللی نمی‌زدند و فقط آتش‌بس را مطرح می‌کردند، اما به همت رزمندگان نیروهای مسلح جواب دندان‌شکنی به عراق و حامیانش دادیم و دشمن را با دست خود از کشور بیرون راندیم و اینکه کشور ما در معادلات جهانی حرفی برای گفتن دارد و اقتدار به دست آورده است با جانفشانی‌ها و شهادت نیروها به دست آمده است.

۱۳۹۲/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...