نسخه چاپی

تبدیل تركیه به پاكستان خاورمیانه

به گزارش نما به نقل از مهر: سایت " مانیتور" در مطلبی به مقایسه پاکستان که دروازه ورود تروریست ها به افغانستان است با ترکیه پرداخته است که مدتی است تبدیل به دروازه ورود تروریست ها به سوریه شده است.

نویسنده به مقاله سال گذشته "رابرت فیسک" در روزنامه ایندیپندنت می پردازد که نویسنده با اشاره به شباهت های پاکستان و ترکیه ابن سوال را طرح کرده بود که آیا ترکیه تبدیل به پاکستان خاورمیانه خواهد شد.

نویسنده در ادامه می نویسد آیا بعد از گذشت یک سال، پیش بینی رابرت فیسک محقق شده است؟

سپس در جواب این سوال در ادامه آمده است: پاسخ افراد بدبین به این سوال مثبت است و افراد خوش بین هم می گویند هنوز ترکیه، پاکستان نشده است، اما به سمت پاکستان شدن در حرکت است.

نویسنده معتقد است در حال حاضر مرزهای جنوبی ترکیه از هاتایا گرفته تا قاضیان تبدیل به "پیشاور" خاورمیانه شده اند زیرا که دولت هیچ تسلطی بر مرزها و افراد مسلحی که در این منطقه تردد می کنند ندارد.

در این مطلب آمده است در حالی که ترکیه در حال تبدیل شدن به پاکستان است کشور همسایه جنوبی آن سوریه از نظر بروز درگیری های داخلی در حال تبدیل شدن به لبنان و از نظر فروپاشی نظم و ترتیب عمومی در حال تبدیل شدن به سومالی و از نظر میزان حضور گروه های تروریستی و القاعده در حال تبدیل شدن به افغانستان است.

ترکیه یکی از مهمترین حامیان گروه های تروریستی حاضر در سوریه است و نقش زیادی در جمع آوری و سازماندهی و اعزام آنها به خاک سوریه داشته است.

۱۳۹۲/۷/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...