نسخه چاپی

«امیرخان» كیهان بچه‌ها هم صاحب سایت شد

مراسم رونمایی از وب سایت امیر حسین فردی، پدر ادبیات داستانی انقلاب و مدیرمسئول هفته نامه كیهان بچه‌ها به مناسبت شصت و چهارمین سالگرد ولادت این نویسنده انقلابی روز گذشته با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از نویسندگان در خبرگزاری فارس برگزار شد.

به گزارش نما، در ابتدای این مراسم، محسن مومنی شریف با اشاره به توصیفات رهبر معظم انقلاب اسلامی از امیرحسین فردی گفت: فردی از شمار برجستگانی بود که نهال پر طراوت هنر انقلاب را در برابر دشمنان عنود و بعضی همراهان سست عنصر، با انگیزه و ایمان راسخ خویش پاسداری کردند و به شکوفایی و باروری امروزی رساند. نگاه امیرحسین فردی به ادبیات و هنر از سر ذوق‌آزمایی و تفنن نبود، بلکه به عنوان وظیفه و جهاد بود، مخصوصا در این اواخر روی جهاد تأکید ویژه داشتند.

وی تصریح کرد: فردی در فتنه ۸۸ از آبرویش خرج کرد.

سعید چگینی داماد مرحوم فردی و طراح وب سایت این نویسنده فقید نیز توضیح داد: از بعد از فوت این مرحوم تصمیم به راه‌اندازی این وب سایت گرفتیم تا پایگاه رسمی اطلاعات ایشان باشد. چون مطالبی که در سایت‌هایی مانند ویکی‌پدیا آمده است بعضا ایراداتی دارند.فعالیت ما در راستای معرفی سبک و ابعاد گوناگون زندگی استاد امیرحسین فردی بوده و سعی می‌شود تا موجبات آشنایی هر چه بیشتر باشخصیت و آثار پدر ادبیات داستانی انقلاب فراهم گردد.

وی با اشاره به اینکه برای نیل به هدف آشنایی هرچه بهتر با فردی قسمت‌های مختلفی از جمله زندگینامه، معرفی آثار شامل کتاب‌ها، دست نوشته‌ها و مقالات، گالری عکس و … گردآوری شده و به مرور زمان کامل تر نیز می‌گردد، خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از این مطالب از سایت‌ها جمع‌آوری شده است و مصاحبه و سخنرانی‌های وی را شامل می‌شود. در کنار این بخش‌ها، رویدادها و خبرهای مرتبط نیز از طریق این پایگاه اطلاع‌رسانی می‌گردد. در بخش کتاب‌ها هم تصویر جلد کتاب و خلاصه کتاب آورده شده است. در بخشی هم تصویر دست‌خط‌های امیرحسین فردی منتشر شد که فعلا به صورت تایپی بر روی سایت قرار دارد.

در این مراسم از وب سایت امیرحسین فردی رونمایی شد. در ادامه مریم فردی دختر این نویسنده ارزشی و انقلابی شمع‌های کیک تولد پدر را خاموش و کیک را برید تا یاد این معلم زنده بماند. در این مراسم همچنین خبرگزاری فارس از فرزند و داماد امیرحسین فردی تقدیر کرد.

۱۳۹۲/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...