نسخه چاپی

گزارش یك نشریه آمریكایی از سردار سلیمانی

یكی از فرماندهان ارتش آمریكا به این نشریه گفته است كه كنترل جنگ سوریه در دستان سلیمانی است و ایشان از حكومت اقلیم كردستان عراق خواسته است كه اجازه بدهند سلاح و مهمات از طریق كردستان روانه سوریه شده تا به دست نیروهای اسد برسد.

به گزارش نما، مجله نیویورکر در گزارشی با اشاره به نقش فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران قاسم سلیمانی از ایشان بعنوان قدرت مندترین مرد اطلاعاتی خاورمیانه یاد کرده و در خصوص ایشان می نویسد که یک کاریزمای پنهان در شخصیت اقای سلیمانی وجود دارد.



به گزارش بولتن نیوز، نیویورکر از ایشان بعنوان فرمانده در سایه یاد می کند وسپاه قدس را با سیا مقایسه می نماید و می نویسد:این سپاه محافظ منافع دولت شیعی ایران در خارج از مرزهای این کشور می باشدو وی بیشترین همکاری را با حزب الله لبنان و جنبش حماس دارد.

یکی از فرماندهان ارتش آمریکا به این نشریه گفته است که کنترل جنگ سوریه در دستان سلیمانی است و ایشان از حکومت اقلیم کردستان عراق خواسته است که اجازه بدهند سلاح و مهمات از طریق کردستان روانه سوریه شده تا به دست نیروهای اسد برسد.

نیویورکر در ادامه به نقل از یکی از رهبران کرد عراقی که نامش را اعلام نکرده است می نویسد رهبران کرد عراقی نمی توانند گوش به حرف سلیمانی ندهند چرا که برای آنها مشکل درست می کند.


بدون شک نقش سپاه قدس و فرماندهی سردار اسلام، قاسم سلیمانی در حفاظت از مرزهای کشور عزیزمان بر کسی پوشیده نیست و طبیعی است که در چنین جایگاهی ، این نیرو هر نوع توانی برای برخورد با توطئه دشمنان انقلاب اسلامی را دارد اما در خصوص نوع برخورد با رهبران کرد عراقی گفتنی است که تاریخ روابط جمهوری اسلامی ایران با کردهای عراق به درازای عمر انقلاب اسلامی است .

هنوز مردم شهرهای مرزی کشورمان خوب به یاددارند که پیشمرگان کرد عملیاتهای مشترکی علیه رژیم بعثی در عراق انجام می دادند به نحوی که پیشمرگان کرد بعنوان بخشی از بازوی انقلاب اسلامی در منطقه عمل می نمودند.بعد از سقوط صدام نیز برهمه آشکار است که جمهوری اسلامی ایران چه نقشی در تثبیت خواسته های کردها در قانون اساسی عراق داشت.از این رو روابط کردها با جمهوری اسلامی ایران براساس روابط و منافع مشترک بوده است و نه براساس ترس و تهدید.


درک نادرست از ستونهای روابط ایران با کردها در عراق یکی از مواردی است که دشمنان این انقلاب برای تحریف این روابط از یک سو واز سوی دیگر برای ترساندن مردم منطقه از ایرانیها انجام می دهند.اما در دل این واقعیت یک واقعیتی وجود دارد که امروز نه تنها سردار سلیمانیبلکه جملگیفرماندهان سپاه هنوز روابط حسنه ایی با رهبران کردی دارند و هنوز خاطرات مبارزه علیه رژیم بعثی آنها را دور یک میز جمع می کند.



شکی نیست که امروز سردارانی چون قاسم سلیمانی نه تنها موجب افتخار و عزت ملی هر ایرانی می باشند بلکه موجب احترام همرزمان دیروز نیز می باشند که بخشی از آنها امروز رهبران کردستان عراق هستند.

۱۳۹۲/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...