نسخه چاپی

ظریف: نمی دانم چرابرخی سفر نیویورك رابا حركات نسنجیده زیرسؤال می برند/یاد بگیریم به هم خوب نگاه كنیم

عکس خبري -ظريف: نمي دانم چرابرخي سفر نيويورک رابا حرکات نسنجيده زيرسؤال مي برند/ياد بگيريم به هم خوب نگاه کنيم

ظریف در فیس بوك خود نوشت: نمی دانم چرا برخی در تهران این سفر و این مكالمه را كه خاری در چشم بدخواهان ایران و اسلام و انقلاب است، با این حركات نسنجیده زیر سؤال می برند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در فیس بوک جزئیات مکالمه تلفنی حجت الاسلام حسن روحانی و باراک اوباما را تشریح کرده است.

ظریف در این پیام نوشته است: پس از بازگشت به هتل برای خداحافظی با دکتر روحانی و هیات همراه ایشان متوجه شدم که آقای اوباما می خواهد تلفن بزند. از آغاز هفته که مقامات آمریکایی درخواست ملاقات بین دو رییس جمهور را مطرح کرده بودند و به دلایل مختلف عملی نشده بود، کم و بیش تماس های غیررسمی بین دو هیئت ادامه داشت. در این میان ملاقات بنده و آقای کری در حاشیه جلسه 1+5 صورت گرفت و بعد هم در ادامه تماس های غیررسمی مشخص شده بود که ممکن است دو رییس بتوانند تلفنی صحبت کنند. در زمانی که من جلسه عدم تعهد را اداره می کردم 5-6 بار آمریکایی ها تماس گرفته بودند تا گفت‌وگوی تلفنی را تنظیم کنند و نهایتا این گفت‌وگو در آستانه ترک هتل توسط دکتر روحانی انجام شد که در آن بر اراده سیاسی طرفین برای حل موضوع هسته‌ای در کمترین زمان ممکن و دستور به آقای کری و بنده برای رسیدن به راه حل سریع تأکید شد. مکالمه محترمانه و مثبت بود و انشاءالله شروع خوبی برای کاری بس دشوار که حمایت همه را می طلبد و صبر مردم و اعتماد به کارگزاران و خودداری از قضاوت های سریع و جناحی و .....

در ادامه این پیام آمده است: نمی دانم چرا برخی در تهران این سفر و این مکالمه را که خاری در چشم بدخواهان ایران و اسلام و انقلاب است، با این حرکات نسنجیده زیر سؤال می برند. انشاءالله یادبگیریم به هم خوب نگاه کنیم و اعتماد کنیم. مخصوصا به منتخب مردم ایران.

۱۳۹۲/۷/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...