نسخه چاپی

حمايت هيأت دولت از دستاوردهاي سفر رييس‌جمهور به نيويورك

روحانی: بر تعهدات خود در سیاست خارجی پایبندیم/برای تحقق مصالح ملی تلاش می‌كنیم

هیأت وزیران عصر یكشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی - رییس‌جمهور - تشكیل جلسه داد و در این جلسه گزارشی از برنامه‌های سفر نیویورك ارائه شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رییس‌جمهور در ابتدای این جلسه، ضمن تشریح برنامه‌ها و اهداف مورد نظر سفر خود به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در چارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری، مجری خواست مردم است و بر تعهداتش نسبت به مردم و تحول در مناسبات خارجی که یک خواست و مطالبه ملی است، پایبند است و در این سفر با حفظ مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران، پرهیز از تندروی‌ها و با رعایت اخلاق و ادب در مناسبات، همین اهداف را تعقیب می‌کرد.

روحانی افزود: دولت خود را مدافع منافع عمومی می‌داند و برای تحقق مصالح ملی تلاش خواهد کرد.

رییس‌جمهور با تقدیر از مردم شریف ایران، تصریح کرد: انتخابات ایران نگاه دنیا را به خود تغییر داده و فضای بسیار خوبی برای شنیدن پیام‌های برحق جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است و برنامه‌هایی که در این سفر دنبال شد، فرصتی برای تبیین این مواضع بود.

وی درباره گفت‌وگوی تلفنی خود با رییس‌جمهور آمریکا نیز اظهار کرد: تمرکز و اولویت اصلی در این گفت‌وگو بر حل مساله‌ هسته‌ای ایران و حفظ حقوق هسته‌ای کشورمان بود و تسریع در رفع موانع موجود، مورد تفاهم طرفین قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، هیأت وزیران پس از استماع سخنان رییس‌جمهور، ضمن حمایت کامل از برنامه‌های این سفر و ارزنده دانستن دستاوردهای آن، از تدبیر دکتر روحانی در بهبود مناسبات بین‌المللی و تبیین سنجیده و توأم با عزت، حکمت و مصلحت در راستای مواضع اصولی کشور قدردانی کرد.

۱۳۹۲/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...