نسخه چاپی

هر آنچه در برنامه 90 دیشب گذشت؛ افشاگری جدید علی دایی

عکس خبري -هر آنچه در برنامه 90 ديشب گذشت؛ افشاگري جديد علي دايي

سرمربی تیم پرسپولیس گفت: «دو هفته قبل از بازی پرسپولیس با سپاهان، قهرمانی از من چیزی خواسته بود كه انجام نداده بودم و اطمینان داشتم در اولین بازی جبران می كند.»

به گزارش نما؛ برنامه ۹۰ دوشنبه شب با پخش ديدار رفت استقلال و اف سي سئول آغاز شد و سپس بازي هاي ليگ در هفته گذشته پخش شد.



* آغاز برنامه با طعنه به قلعه نویی

عادل فردوسی پور هم سعی می کند برابر انتقادهای قلعه نویی کم نیاورد. او برنامه این هفته اش را با آرزوی موفقیت برای استقلال و البته با طعنه ای به قلعه نویی آغاز کرد.



فردوسی پور که دیر به برنامه 90 دوشنبه شب رسیده بود، برای استقلال آرزوی موفقیت و بردی پر گل و البته صعود داشت و گفت: «ما همین اول برنامه داریم بازی استقلال را پخش می کنیم. دقت کنید همین ابتدای برنامه است. هفته قبل هم همین کار را کردیم به قرآن حالا اگر دستان برنامه 90 را سر و ته می بینند و بخش استقلال می افتد آخر برنامه امشب دقت کنند که ما اول برنامه داریم بازی استقلال پخش می کنیم.»



قلعه نویی صبح دوشنبه در گفتگویی با انتقاد از فردوسی پور و تاکید مجدد بر طعنه های 6 ماهه گذشته این برنامه نسبت به خود در شرایطی که او روزه سکوت درباره این برنامه گرفته است، فردوسی پور را متهم کرده بود که برد استقلال برابر تیم بوریرام تایلند را در انتهای برنامه اش پخش کرده است.



فردوسی پور دلیل تاخیرش در شروع برنامه این هفته را هم افتادن فشارش اعلام کرد.



* سپس گزارشی از کری خوانی هواداران ذوب آهن و سپاهان و پس از آن تصاویری از دربی اصفهان پخش شد.



* گزارش وضعيت فوتبال استان سيستان و بلوچستان ديگر بخش برنامه ۹۰ بود كه در آن به کمبود امکانات ورزشی در این استان اشاره شده بود.



* سپس تصاویری از دیدار خاطره انگیز استقلال با نوف باخور ازبکستان در سال 75 پخش شد. این دیدار که بازی برگشت مرحله حذفی جام باشگاه های آسیا محسوب می شد با 3 گل به سود استقلال به پایان رسید و موجب صعود این تیم به مرحله بعدی شد.



* براتی: كميته انضباطي اجازه بخشش كارت قرمز حسيني را نداشت

احمد براتي معاون حقوقي اتحاديه فوتبال در خصوص بخشش كارت قرمز ميثم حسيني پس از اخراج در ديدار مقابل سپاهان، گفت: «كميته انضباطي نمي تواند در قوانين داوري دخالت كند و تنها در بعضي موارد خاص اجازه دخالت دارد و شرط آن هم پذيرش اشتباه داور از سوي كميته داوران است.»



وي ادامه داد: «در اتفاق رخ داده براي ميثم حسيني در ابتدا بازيكن سپاهان خطا كرده و داور هم اين مساله را اعلام كرده اما ميثم حسيني در ادامه اين صحنه به دنبال جبران بر مي آيد و خطايي را انجام مي دهد.»



معاون حقوقي اتحاديه فوتبال، گفت: «در صحنه دوم بعد از خطاي بازيكن سپاهان حسيني خطا مي كند و داور با وجود اينكه خطاي اول را نديده است، اما خطاي حسيني را ديده و در تشخيص شخص خطا كار در صحنه دوم اشتباه نكرده كميته انضباطي طبق قوانين فيفا نمي تواند كارت قرمز اين بازيكن را ببخشد.»



وي تصريح كرد: «در صورتي كه كميته انضباطي هم بخواهد دخالت كند، بايد بازيكن يا باشگاه اعتراض كند، اما من هيچ جا اعتراضي از سوي باشگاه پرسپوليس نديدم.»



وي اظهار داشت: «برداشت حقوقي حسن زاده رييس كميته انضباطي اين بوده كه او مي تواند طبق قوانين فيفا راي دهد، اما اينگونه نبود و قهرماني به هيچ عنوان در تصميم خود مرتكب خطاي ديد نشده است.»



براتي خاطر نشان كرد: «به عنوان يك فرد حقوقي با كميته انضباطي اختلاف نظر دارم، ولي فكر مي كنم كميته انضباطي هم نخواسته به سود تيمي راي دهد.»



وي افزود: «حتي مي توان راي داور را تشديد كرد، اما اين ها در شرايطي است كه واقعا تصميم داور اشتباه فاحش باشد.»



* میرزابیگی: تصميم كميته انضباطي اشتباه بود

ابراهيم ميرزابيگي کارشناس داوری برنامه 90 نيز در ادامه اين بحث خاطرنشان كرد: «كميته انضباطي نمي تواند بر خلاف قوانين فيفا راي صادر كند و صحنه اخراج ميثم حسيني به شكلي نبود كه كميته انضباطي بخواهد تصميم داور را تغيير دهد.»



وي ادامه داد: «كميته انضباطي در مواردي خاص آن هم در صورت تاييد داور مي تواند دخالت كند، اما در اين اتفاق تنها كميته انضباطي تصميم گرفته و هيچ نظري از داور و كميته داوران خواسته نشده است.»



كارشناس داوري كشور، گفت: «فكر مي كنم اين تصميم بدون حضور كارشناسان داوري گرفته شده و اصلا صحيح نبود.»



* نصيرزاده: كميته انضباطي مي تواند كارت هاي بازيكنان را ببخشد

هوشنگ نصيرزاده رييس كميته تدوين قوانين فدراسيون فوتبال، اظهار داشت: «كميته انضباطي بر اساس ماده ۷۷ فيفا كميته انضباطي مي تواند فقط كارت هاي زرد و قرمز داور را تغيير دهد و بايد اين حق را براي كميته انضباطي قايل باشيم. اين مساله براي اولين بار در كشور ما جا افتاد كه كميته انضباطي تنها در رنگ كارت ها مي تواند دخالت كند.»



وي ادامه داد: «بحثي كه وجود دارد اين است كه كميته انضباطي تنها در اشتباهات خيلي آشكار مي تواند ورود كند و تصميم داور را تغيير دهد.»



وي افزود: «من هم مي گويم چون اختلاف نظر در تصميم داور ميان كارشناسان داوري وجود دارد و برخي ها معتقد هستند كارت زرد يا قرمز مستحق حسيني بوده مي توانست اين تصميم كميته انضباطي شامل حال ميثم حسيني نشود.»



وي تصريح كرد: «باشگاه پرسپوليس بابت بخشش حسيني به فدراسيون فوتبال نامه داده بود و حتي پول آن را هم واريز كرده بود و براي همين كميته انضباطي به اين مساله ورود كرد.»



وي اظهار داشت: «كارشناسان و داوران خيلي تعصب بر روي كارت هاي داده شده نداشته باشند، چون هيات برگزاري و كميته انضباطي مي توانند آنها را ببخشند.»



نصيرزاده، گفت: «در گذشته قرار بود براي احسان حاج صفي نيز اين تصميم گرفته شود كه حسين عسگري مانع شد، اما خوشحالي من از اين جهت است كه اين حق كميته انضباطي جا افتاد.»



* دایی: قهرمانی دو هفته قبل از بازی سپاهان از من چیزی خواسته بود

علی دایی در گفتگوی تلفنی با برنامه 90 درباره موضوع تغییر کارت قرمز میثم حسینی در بازی مقابل سپاهان از قرمز به زرد عنوان کرد: «من نمی خواهم درباره مسائل حقوقی حرف بزنم اما نباید اصل قضیه را ول کنیم و تا ماجرایی که پیش آمده است لوث شود.»



وی ادامه داد: «البته معتقدم که حق برای همه تیم ها باید اجرا شود و این موضوع نه فقط برای پرسپولیس و استقلال که برای سایر تیم ها هم در نظر گرفته شود.»



سرمربی پرسپولیس درباره اینکه چرا کارت قرمز به احسان حاج صفی در بازی دو سال گذشته دو تیم تراکتورسازی و استقلال تغییر پیدا نکرد افزود: «پس از بازی با سپاهان؛ ما درخواست دادیم و تقاضا کردیم که کارت میثم حسینی به زرد تبدیل شود. درست یا غلط این تصمیم گرفته شده است. من نمی دانم. شاید تراکتورسازی درخواست نکرده است که کارت حاج صفی تغییر کند.»



وی ادامه داد: «من هنوز روی حرفم هستم. زاویه دید آدم ها حداقل 160 درجه است. قهرمانی صحنه خطا مدافع سپاهان را دید. متاسفانه اصل قضیه رها شده است. مثل این می ماند که یک اتومبیلی دزدیده شده و همه چسبیده اند به این قضیه که یک کت درون ماشین بوده است.»



سرمربی پرسپولیس افزود: «دو هفته قبل از بازی پرسپولیس با سپاهان، قهرمانی از من چیزی خواسته بود که انجام نداده بودم و اطمینان داشتم در اولین بازی جبران می کند.»



وی ادامه داد: «بعد از انقلاب فراخوانی داده شد که هر کسی اسلحه دارد بیاید تحویل بدهد و مورد عفو قرار بگیرد. به نظر من هم فدراسیون همه را مورد عفو قرار بدهد. کسانی که پیشنهاد دادند و این عمل را انجام دادند خودشان را معرفی می کنند.»



دایی تاکید کرد: «وقتی سرمربی سایپا بودم داور مسابقه قبل از بازی از من خواست یک کاری در کارخانه سایپا انجام بدهم. گفتم که نمی توانم چون من مدیر کارخانه نیستم. من موضوع را منتقل کردم اما همان داور را برای ما گذاشتند. اخراج بازیکن تیم حریف را نگرفت. عین آب خوردن بازی را یک بر صفر باختیم.»



وی افزود: «مگر قهرمانی نگفته بود که با مولایی تماس ندارد؟ چرا در کمیته انضباطی گفته است دو سه هفته قبل تماس داشته است. من هنوز منتظر شکایت آقایان هستم اما خبری نشده است.»



دایی درباره ارتباط مولایی؛ بدنساز پرسپولیس با قهرمانی گفت: «هیچ بحثی نبود. قهرمانی چیزهایی که نمی توانست به من بگوید را به مولایی بیان می کرد.»



* افضلي فرد: مجلس با جديت به بحث فساد ورود كرده است

مصطفي افضلي فرد سخنگوي كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي نيز در خصوص نشست اين كميسيون با مديران باشگاه هاي فوتبال، گفت: «گزارش هايي در كميسيون اصل نود در خصوص فساد فوتبال داشتيم و ما براساس وظايف خود وارد اين مساله شديم و از مديران باشگاه ها و اتحاديه ها دعوت كرديم كه آيا فساد در فوتبال ايران وجود دارد يا خير و چه كارهايي انجام داده اند.»



نماينده مردم اردبيل و سخنگوي كميسيون اصل نود، گفت: «تمام اين دوستان آلودگي در فوتبال را به شكلي پذيرفته اند.»



وي ادامه داد: «براي من علي دايي و سايرين هيچ تفاوتي ندارند و ما براساس قوانين خود كه مبارزه با فساد است به اين مساله و براي جلوگيري از آن ورود كرده ايم.»



افضلي فرد، گفت: «قبل از ما رييس كميسيون اصل ۹۰ به اين مساله ورود كرده بودند و هر باشگاه ديگري هم بود ما به بحث فساد وارد مي شديم.»



وي تصريح كرد: «نتيجه جلسه با آقايان اين بود كه يكي از دلايل به وجود آمدن فساد ضعف مدارك در اين رابطه و اجراي نادرست قوانين و نداشتن اراده در اين رابطه بوده است.»



وي اظهار داشت: «يكي از تصميمات ما در نشست امروز اين بود كه بخش هاي نظارتي در ورزش و فوتبال هماهنگ تر شوند تا بتوانند با اين مشكلات برخورد قاطع داشته باشند.»



سخنگوي كميسيون اصل نود، گفت: «اين پيگيري ما ادامه دارد و در جلسات آينده از بعضي داوران، بازيكنان و اهالي فوتبال دعوت خواهيم كرد و گزارش ما از تريبون مجلس اعلام خواهد شد.»



وي خاطرنشان كرد: «دوستان و اهالي فوتبال مطمئن باشند كميسيون اصل نود به خاطر تعهدي كه به ملت ايران دارد از هيچ خلافي عبور نخواهد كرد و تا آخر كار خود را ادامه و دستاورد هاي خود را براي برخورد با متخلفات تحويل قوه قضائيه مي دهيم.»



* صادقیان: خيلي ها گفتند به پرسپوليس نروم

در ادامه برنامه پيام صادقيان بازيكن تيم فوتبال پرسپوليس ميهمان حضوری برنامه ۹۰، بود.



وي در خصوص حضورش در پرسپوليس، گفت: «زماني كه مي خواستم به اين تيم بيايم خيلي ها به من گفتند اين كار را نكنم، اما تصميمم را گرفته بودم و به پرسپوليس آمدم.»



صادقيان خاطرنشان كرد: «به كشور هاي حاشيه خليج فارس فكر نمي كنم، اما به اروپا فكر مي كنم و اميدوارم روزي به فوتبال اين قاره بروم.»



وي در رابطه با اينكه پرسپوليس زيبا بازي نمي كند، گفت: «اين طور نيست. تيم ما خيلي خوب كار مي كند و مطمئن باشيد بهتر از اين هم خواهيم شد.»



وي در رابطه با پرداخت پول هاي ميلياردي به فوتباليست ها، اظهار داشت: «از اين پول ها خبري نيست و تنها چند بازيكن محدود ميلياردي اين مبالغ را گرفته اند.»



بازيكن تيم فوتبال پرسپوليس در خصوص صحبت هايي كه عليه جواد نكونام انجام داده بود، خاطرنشان كرد: «صحبت هايي كه از قول من منتشر شد، صحت نداشت و من گفته بودم شخصيت نكونام به شكلي نيست كه بخواهد مانع از حضور من در تيم ملي شود.»



* تقدیر از فوتبال ساحلی

در ادامه برنامه علي نادري كاپيتان تيم فوتبال ساحلي در خصوص موفقيت اين تيم در جام جهاني صحبت كرد.

وي ادامه داد: «خوشبختانه از تيم ما در اين دوره حمايت بسيار بهتري صورت گرفت و ما توانستيم عملكرد خوبي داشته باشيم و با شكست مقابل قهرمان جهان از رسيدن به مدال باز مانديم.»



* ابومسلم ما به ميدان خواهد رفت

بررسي وضعيت مديريت باشگاه ابومسلم خراسان ديگر بخش اين برنامه بود كه به طور كامل به اين مساله رسيدگي شد.



عباس چمنيان سرمربي تيم ابومسلم خراسان، گفت: «در بازي ابومسلم در ليگ و جام حذفي ما در ميدان حضور خواهيم يافت و اصلا كميته انضباطي فدراسيون در خصوص عدم حضور ما صحبتي نكرده است.»



وي ادامه داد: «بهروان هم حق را به ما داد و تيم ابومسلم با مديريت سحرخيز در مسابقات حاضر خواهد شد. اگر تيم به وفايي هم به گفته آقايان واگذار شده طبق نظر آنها اين كار هم غير قانوني بوده، اما ما تنها مديريت تيم را به وفايي واگذار كرديم.»



سرمربي تيم فوتبال ابومسلم خراسان، گفت: «زماني كه آقايان تعهدات خود را عملي نكردند ما هم مي توانستيم تيم را از آنها پس بگيريم.»



خداداد عزيزي هم در پاسخ به چمنيان، اظهار داشت: «تيم سه سال است كه در اختيار وفايي قرار دارد، ولي شما تيم را به كس ديگري داده ايد كه اين برخلاف قوانين است.»



وي ادامه داد: «آقايان در خراسان قرارداد ما را امضا نكردند، اما فدراسيون دستور داد و ما قرارداد هاي خود را در فدراسيون ثبت كرديم. شما مي خواهيد با رابطه هايي كه به عنوان مدير داريد، اين تيم را از ما بگيريد.»



* جباری به الاهلی پیوست

همچنين در اين برنامه اعلام شد مجتبي جباري به تيم الاهلي قطر پيوسته و جايگزين فريدون زندي بازيكن مصدوم اين تيم شده است.



* سوال پیامکی

سوال مسابقه پیامکی این هفته در مورد دیدار روز چهارشنبه استقلال و سئول کره جنوبی بود. در این نظر سنجی که حدود دو میلیون پیامک به آن ارسال شد 62 درصد به برد استقلال رای دادند، 15 درصد معتقد بودند بازی با تساوی تمام می شود و 23 درصد اف سی سئول را پیروز مسابقه فردا می دانستند.

۱۳۹۲/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...