نسخه چاپی

مره‌صدق: مكالمه تلفنی رییس جمهوری بدون هماهنگی نبود/اوباما دو بار در نیویورك درخواست ملاقات كرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت:

نماینده کلیمیان در مجلس که رییس جمهوری را در سفر به نیویورک همراهی کرده بود، گفت: رییس جمهوری مرد اندیشمندی است که برای حرکت مهمی همچون مکالمه تلفنی با رییس جمهوری آمریکا، بدون هماهنگی با رهبر معظم انقلاب اقدام نمی کند.
«سیامک مره صدق» افزود: این حرکت مهم و بنیادین یعنی گفت وگو با کشوری که سال​ها با آن رابطه وجود نداشته است، نیاز به مجوز رهبر معظم انقلاب دارد و مطمئن هستم دکتر روحانی بدون هماهنگی به چنین کار مهمی دست نمی زد.

عضو هیات همراه رییس جمهوری در سفر به نیویورک اظهار داشت: در مدت سفر، دو بار رییس جمهوری آمریکا خواستار گفت وگو با عالی ترین سطح هیات ایرانی شد ولی رییس جمهوری کشورمان مناسب ندیدند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رییس جمهوری در سخنرانی های خود در سازمان ملل نیز بر همگرایی و صدای واحد در کشور تاکید داشت که این بدان معناست که تمامی مسوولان کشور با این حرکت موافق هستند.

مره صدق در پاسخ به سوالی درباره رفتارهای برخی افراطیون هنگام بازگشت رییس جمهوری در فرودگاه مهرآباد گفت: دستاوردها در جریان دیپلماسی، آرام آرام بدست می آید ولی برخی دوستان توقع دارند که این امر سریع اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: دکتر روحانی با تکیه بر اینکه توافقات اولیه بدست نیامده است و چارچوب مشخصی وجود ندارد، ملاقات در بالاترین سطح را به نفع منافع ملی کشورمان ندانستند و از انجام آن امتناع کردند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس نهم تصریح کرد: بین دو کشور ایران و آمریکا به دلیل چند دهه قطع ارتباط،جاده لغزنده است و دیپلماسی در جاده لغزنده باید کاملا مطمئن باشد.

مره صدق تاکید کرد: جاده لغزنده به هیچ وجه محل دیپلماسی نیست و باید کاملا آرام آرام و مرحله به مرحله پیش رفت .

عضو هیات همراه رییس جمهوری در سفر به نیویورک گفت: در مجموع، در سفر هیات دیپلماتیک کشورمان به آمریکا، ادبیات جدیدی مطرح شد که بر حفظ ارزش ها و آرمان های نظام مقدس اسلامی بر اساس سیاست نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری تاکید داشت.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این سفر در عین حال که ارزش های کشور حفظ شد، مواضع نظام بصورت مثبت اعلام شد تا به همه دنیا گفته شود که جمهوری اسلامی ایران ملتی صلح طلب است وقصد جنگ با هیچ کشوری را ندارد.

وی اضافه کرد: در بیانات هیات دیپلماتیک این نکته حائز اهمیت بود که براساس فتوای رهبر معظم انقلاب به هیچ وجه به دنبال سلاح های کشتار جمعی نیستیم و این مواضع از مقام عزت و سربلندی مطرح شد .

۱۳۹۲/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...