نسخه چاپی

ایران آماده پذیرفتن محدودیت های موقت است

اگر اراده لازم وجود داشته باشد ما به دنبال گام‌های نهایی برای حل و فصل آن در طول یك سال یا شاید كمتر، همانطور كه جان كری در برنامه 60 دقیقه گفت، هستیم. نیاز است كه به سرعت گام‌هایی برای اعتماد سازی در روند مذاكرات برداشته شود. برای مثال ایران می تواند اماده پذیرفتن محدودیت های موقت و نظارت بر برنامه غنی سازی در مقابل لغو فوری برخی از تحریم ها باشد.

به گزارش نما به نقل از آخرین ، ظریف در گفتگویی با المانیتور گفت: من خرسند و خوشحالم که جان کری در برنامه "60 دقیقه" گفت که می تواند این پرونده را در 3 تا 6 ماه حل کند. ایران آماده حرکت سریع در پرونده هسته ای است.

وزیر خارجه ایران اضافه کرد: هیچ کس بیش تر از من از مشاهده اراده سیاسی در آمریکا و باقی اعضای E3+3 برای حل مسئله هسته ای در یک یا دو ماه حوشحال نخواهد شد.وزیر خارجه ایران در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: شما نتایج مثبت همکاری های منطقه ای در سوریه را مشاهده کردید.وی افزود: ما با روسیه و سوریه به منظور حصول اطمینان از عدم وقوع جنگ همکاری کردیم چراکه می دانستیم چنین جنگی یک فاجعه به بار خواهد آورد.

ظریف ادامه داد: این مهم از طریق تلاش‌های بازیگرانی مثل ایران و روسیه، و آمریکا و دیگر بازیگران حاصل شد و آماده است در روند اجرای توافقات آمریکا و روسیه برای از بین بردن سلاحهای شیمیایی سوریه همکاری و کمک کند.

وزیر خارجه ایران اضافه کرد؛ ایران آماده است در کنفرانس ژنو2 شرکت کند اگر از ما دعوت شود. ما التماس نمی کنیم که دعوت شویم. اگر از ما درخواست کنند ما می‌رویم بدون هیچ پیش شرطی و هیچ پیش شرطی را هم نمی‌پذیریم.

وزیر خارجه ایران درباره پرونده هسته‌ای گفت: اگر اراده لازم وجود داشته باشد ما به دنبال گام‌های نهایی برای حل و فصل آن در طول یک سال یا شاید کمتر، همانطور که جان کری در برنامه 60 دقیقه گفت، هستیم.

ظریف در این زمینه گفت: نیاز است که به سرعت گام‌هایی برای اعتماد سازی در روند مذاکرات برداشته شود. برای مثال ایران می تواند اماده پذیرفتن محدودیت های موقت و نظارت بر برنامه غنی سازی در مقابل لغو فوری برخی از تحریم ها باشد.

۱۳۹۲/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...