نسخه چاپی

مرگ دو حاجی ایرانی دیگر در عربستان

۴۰ هزار و ۷۵۹ زائر ایرانی تا ساعات پایانی روز گذشته وارد عربستان شدند و تا این لحظه ۲ حاجی ایرانی دیگر در عربستان فوت كرده‌اند و در مجموع آمار متوفیان حج امسال به سه نفر رسید.

به گزارش نما، تا ساعات پایانی روز گذشته، ۴۰ هزار و ۷۵۹ ایرانی در قالب ۳۳۳ کاروان وارد عربستان شده اند.

از این تعداد ۲۸ هزار و ۹۴۱ نفر در فرودگاه مدینه و ۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر در فرودگاه جده فرود آمده‌اند. هم اکنون ۱۴ هزار و ۲۲۸ نفر در مدینه بسر می‌برند و ۲۶ هزار و ۵۳۱ نفر در مکه حضور دارند.

تا پایان عملیات رفت حجاج ۵۰۰ کاروان توسط شرکتهای هواپیمایی به عربستان منتقل خواهند شد که از ۱۷ مهر کلیه آنها در مکه حضور خواهند داشت.

مسعود مجردی رئیس ستاد مکه در این‌خصوص افزود: توزیع خیمه‌های عرفات و منا توسط ستاد حج بین کاروان‌ها از طریق مدیران مجموعه به‌موقع انجام خواهد شد. تعداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید کار انتقال حجاج بین هتل و بیت الله الحرام را انجام می‌دهند، همچنین بالغ بر ۴۰۰ دستگاه اتوبوس روباز و روبسته برای انتقال حجاج به مشاعر مقدس بین روزهای هشتم تا دوازدهم ذیحجه فعالیت خواهند داشت.

براساس این گزارش، تاکنون ۲۶۱ هزار و ۹۶۵ پرس غذا در مکه مکرمه توسط دو آشپزخانه مرکزی برای زائران ایرانی پخت و توزیع شده است.

کوپن‌های قربانی از روز چهارشنبه ۱۰ مهر از طریق مدیران در اختیار کاروان‌ها قرار خواهد گرفت. همچنین برنامه غذایی ایام تشریق با جزئیات آن تدوین شده است و مشکلاتی در ارتباط با فشردگی و نوبت‌بندی کشورها در ایستگاه باب علی در نزدیکی بیت الله الحرام وجود داشت که با اضافه کردن اتوبوس و هماهنگی مسئولین سعودی در حال رفع می‌باشد.

تا این لحظه دو حاجی ایرانی دیگر در عربستان فوت کردند که در مجموع آمار متوفیان حج امسال به سه نفر رسید.

۱۳۹۲/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...