نسخه چاپی

كمبود داروها همچنان ادامه دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: كمبود داروها همچنان ادامه دارد ولی با تلاش وزارت بهداشت در حال كاهش این كمبودها هستیم.

به گزارش نما، علی‌اصغر پیوندی در حاشیه هفتمین کنگره بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی وظیفه ارائه خدمات درمانی به پنج میلیون تهرانی را بر عهده دارد، گفت: اولین وظیفه دانشگاه پس از پژوهش، بهداشت و درمان است و باید تلاش کنیم با وجود کمبود منابع مالی، به مردم فشار کمتری وارد شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درصد هزینه‌های درمانی بر عهده مردم است که این با برنامه پنجم توسعه مغایرت دارد. با توجه به اینکه به سال‌های آخر این برنامه نزدیک می‌شویم، باید ساختار را طوری تنظیم کنیم که به اهداف برنامه پنجم توسعه برسیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود: همه مشکلات ناشی از کمبود منابع مالی نیست، بلکه مدیریت‌ها نیز باید بهبود یابد تا مردم کمتر آسیب ببینند و این نیاز به ارتقای پژوهش و تحقیق به دنبال اهمیت معیشت دانشجو و اساتید دانشگاهی دارد.

پیوندی با تاکید بر اهمیت طرح پیشگیری در حوزه بهداشت، گفت: خانه‌های بهداشت طرح ایده‌آلی بوده است اما نیاز به اصلاحات متناسب با شرایط جامعه دارد. به طور مثال وقتی سطح سواد روستاییان به دیپلم رسیده است، بهورز نیز باید سطح سواد بالاتری داشته باشد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت شیوع بیماری وبا، گفت: تا امروز چهار نفر در منطقه جغرافیایی دانشگاه به این بیماری مبتلا شده‌اند که بیماری آنها تحت کنترل است ولی باید برای نابودی آن همکاری‌های بیشتری بین بخش‌های مختلفی نظیر شهرداری‌ها، اداره آب و فاضلاب، فرمانداری، وزارت مسکن و پلیس راهنمایی و رانندگی صورت بگیرد چرا که ۷۵ درصد حوزه سلامت خارج از اختیار علوم پزشکی است. اگر این بخش‌ها نتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند، دانشگاه نیز نمی‌تواند خدمات درستی ارائه دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بحران دارو مسئله پیچیده‌ای است، عنوان کرد: پس از افزایش قیمت ارز، چالش‌های زیادی برای تامین دارو وجود داشته است که از زمانی که دکتر هاشمی، وزارت بهداشت را بر عهده گرفته است، کمبود ۱۵۴ قلم دارو وجود داشته است که سیر کمبود کاهش یافته است.

پیوندی با اشاره به پرداخت مابه‌التفاوت هزینه داروی بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در دولت گذشته، عنوان کرد: پرداخت مستمری بیماران به صورت مستقیم صحیح نیست و باعث گله‌مندی بیماران شده بود. پیشنهاد ما برای این مسئله پرداخت مابه‌التفاوت توسط بیمه‌هاست.

۱۳۹۲/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...