نسخه چاپی

مشایخی:امكانات تنها در تهران متمركز نشود

بازیگر پیشكسوت تئاتر و سینمای ایران گفت: رمز ماندگاری كسی كه در عرصه تئاتر گام برمی‌دارد، این است كه هدف اولش خدمت به مردم باشد؛ اما امكانات نیز تنها در تهران متمركز نشود.

جمشید مشایخی پیش از ظهر امروز با حضور در جمع جوانان مشتاق تئاتر در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان که به میزبانی گرمسار برگزار شد، با اعتراض به اینکه چرا همه امکانات باید در تهران متمرکز باشد، اظهار داشت: برای پرورش استعدادهایی که امروز با آنها مواجه شدم و همه جوانان در سراسر کشور که قطعاً دنیایی از هنر و قابلیت هستند، باید امکانات در همه ایران عادلانه توزیع شود.
وی با تأکید بر اینکه شور و حرارت موجود در این جوانان نشان از عشق و علاقه واقعی آن‎ها به رشته تئاتر دارد، گفت: هنرمندان واقعی کسانی هستند که با همه کمبودها و سختی‎ها در عرصه تئاتر ماندند و تلاش کردند و هنر واقعی خود را به همگان اثبات کردند.
مشایخی در ادامه گفت: تئاتر این نیست که کسی که پرکار است را برجسته کنیم و هنر بقیه کسانی که تازه در این مسیر گام برداشته‎اند را نادیده بگیریم؛ بلکه هنر واقعی این است که با شناسایی استعدادها و میدان دادن به آن‎ها شاهد ظهور جریان‎های نو در هنر تئاتر باشیم.
وی در پاسخ به سئوال جایگاه کنونی هنر در کشور ایران توضیح داد: برای اینکه هنر واقعی هنرمندان به نمایش گذاشته شود، چاقوی سانسور در ایران باید کند شود.
مشایخی با تأکید بر اینکه هنرمندان عرصه تئاتر به حق واقعی خود نرسیده‎اند، تصریح کرد: با همه شرایط نادرست موجود یک هنرمند برای ماندگاری و جاوید شدن باید خود را خادم مردم بداند و به دنبال شهرت نباشند.
در این جشنواره عزت‎الله رمضانی نیز حضور داشت و با ابراز خوشحالی برای حضور در جمع جوانان هنرمند گرمسار و استان سمنان گفت: فضای موجود امکان خوبی است که هنرمندان بهتر بتوانند فعالیت کنند و هنر خود را ارتقا ببخشند.
وی با اشاره به اینکه همه اقشار هنرمند از نظر مالی در مضیقه هستند، گفت: هنر حرفه‎ای است که صرفاً باید در آن عاشقانه گام‎ برداریم و کمبودهای آن را نادیده بگیریم.

۱۳۹۲/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...