نسخه چاپی

كدام چراغ قرمزهای تهران دوربین دارند؟

به گزارش نما، ایسنا نوشت:
مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران اعلام کرد : از ابتدای هفته جاری سیستم ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در 33 تقاطع دیگر پایتخت آغاز به کار کرده است و برای متخلفان برگ جریمه صادر خواهد شد.

مهندس حجت‌الله بهروز افزود: هم اکنون بالغ بر 66 تقاطع شهر به سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز مجهز شده‌اند که در تلاشیم این سیستم را در سایر تقاطع‌های مهم و پرتردد شهر راه اندازی کنیم تا شاهد کاهش تخلفات در تقاطع ها باشیم.

وی افزود : براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تعداد تقاطع‌های مجهز به سیستم ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز تا پایان سال به 120 تقاطع خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران ادامه داد: بی‌توجهی برخی از رانندگان و عبور از چراغ قرمز منجر به بروز تصادف و حوادث ناگواری می‌شود که با اجرای طرح ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز از میزان این تخلفات کاسته خواهد شد و امید است که همه رانندگان خود را موظف بدانند که به محض زرد شدن چراغ راهنمایی پشت خط عابر پیاده توقف کنند تا عابران بتوانند بدون خطر و به راحتی از تقاطع عبور کنند و شاهد افزایش ایمنی برای عابران پیاده باشیم.

بهروز با اشاره به عملکرد مطلوب سیستم‌های مکانیزه نظارتی شهر تهران عنوان کرد سیستم هوشمند ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز به پلیس اجازه می‌دهد تا از تعداد ماموران خود در تقاطع‌ها بکاهد و در ماموریت‌های دیگر بکارگیری کند.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام پلیس مبلغ جریمه تخلف ایستادن بر روی خط عابر پیاده (یعنی حدفاصل خط ایست تا انتهای کانال عابر) 200 هزار ریال و تخلفات گردش غیر مجاز به چپ و راست و همچنین عبور از چراغ قرمز (یعنی عبور از انتهای خط عابر و ورود به حریم مرکزی تقاطع) یک میلیون ریال همراه با 5 امتیاز منفی برای راننده متخلف است که با کمک دوربین‌های جدید به صورت اتوماتیک اعمال می‌شود.

sabte takhalof signal_A4_92-07-13.jpg

۱۳۹۲/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...