نسخه چاپی

بهای نفت در بازار آسیا افزایش یافت

امید بازار به خروج آمریكا از بحران بودجه به افزایش اندك بهای نفت در معاملات صبح پنجشنبه بازار آسیا انجامید.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، بهاي هر بشكه نفت خام سبك شيرين براي تحويل در ماه نوامبر (آبان ماه) در معاملات آسيا با هفت سنت افزايش به ۱۰۱ دلار و ۶۸ سنت رسيد.

نفت برنت درياي شمال نيز براي تحويل در زمان مشابه با هفت سنت افزايش، بشكه اي ۱۰۹ دلار و ۱۳ سنت معامله شد.

ونسا تان تحليلگر موسسه كارگزاري فيليپ فيوچرز در اين باره گفت: نگراني ها در مورد بحران بودجه آمريكا كه مي تواند به كاهش تقاضاي نفت از سوي نخستين مصرف كننده طلاي سياه در دنيا بيانجامد همچنان بازار نفت را تحت تاثير قرار داده است، اما مذاكرات در جريان، اميدهايي را برانگيخته است.

باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا از ديروز ( چهارشنبه) ديدارهايي را با نمايندگان كنگره با هدف دستيابي به توافق ترتيب داده است. اين در حالي است كه جمهوريخواهان با رد دعوت كاخ سفيد همچنان اوباما را به چالش مي كشند.

اين گزارش حاكي است: جمهوريخواهان كه با طرح بيمه خدمات درماني اوباما مخالف هستند، مي خواهند كه در ازاي تصويب بودجه دولت و افزايش سقف بدهي هاي آن، اجراي اين طرح براي يك سال به تعويق بيافتد. اين در حالي است كه دمكرات ها با پشتيباني از طرح رييس جمهوري، حاضر به پذيرش اين معامله نيستند.

تصويب نشدن لايحه بودجه آمريكا سبب شد تا از روز سه شنبه گذشته دولت به حالت نيمه تعطيل درآيد. بدين ترتيب صدها هزار كارمند دولت با مرخصي بدون حقوق و براي مدتي نامشخص خانه نشين شده اند.

همچنين اگر كنگره آمريكا تا ۱۷ اكتبر (۲۵ مهر ماه) سقف بدهي دولت را افزايش ندهد احتمال ورشكستگي دولت واشنگتن وجود دارد.

گزارش خبرگزاري فرانسه همچنين حاكي است: در معاملات روز چهارشنبه بازار نيويورك، بهاي هر بشكه نفت خام سبك شيرين براي تحويل در ماه نوامبر با يك دلار و ۸۸ سنت كاهش به ۱۰۱ دلار و ۶۱ سنت رسيد.

در همين روز در بازار لندن، نفت برنت درياي شمال براي تحويل در زمان مشابه با يك دلار و ۱۰ سنت كاهش نسبت به روز سه شنبه ، بشكه اي ۱۰۹ دلار و شش سنت معامله شد.




۱۳۹۲/۷/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...