نسخه چاپی

دیپلماسی ایران در نیویورك

جزئیات دیدارها و گفتگوهای هیات ایرانی به سرپرستی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نیویورك در حاشیه نشست سالیانه بانك جهانی و صندوق بین المللی پول اعلام شد.

به گزارش نما به نقل از مهر: هيات اقتصادي ايران به سرپرستي علي طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي كشورمان و متشكل از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و معاونان وزارت اقتصاد كه براي شركت در نشست ساليانه بانك جهاني و صندوق بين المللي پول شركت كرده است، مذاكرات فشرده‌اي را با همتايان خود در حاشيه اجلاس برگزار کرد.

در اولين روز حضور هيات اقتصادي ايران در واشنگتن طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي كشورمان با وزرا و روساي بانكهاي مركزي كشورهاي هند، پاكستان، سريلانكا و افغانستان بطور جداگانه ديدار و زمينه‌هاي گسترش همكاري هاي اقتصادي في مابين بررسي شد.

در اين ديدارها وزير امور اقتصادي و دارايي كشورمان ضمن تشريح سياستها  و اولويت هاي اقتصادي دولت جديد جمهوری اسلامی ايران، براي همكاري و مشاركت سازنده با كشورهاي جهان، راههاي گسترش فعاليت هاي اقتصادي دو جانبه را بررسي و بر ضرورت افزايش مبادلات اقتصادي با آنها تاكيد كرد.

در اين ديدارها طرفين ضمن مرور موانع و مشكلاتي كه بر گسترش روابط اقتصادي في مابين تاثير گذار بوده اند، بر ضرورت يافتن راهكارهاي جديد براي تسريع در مبادلات اقتصادي و بازرگاني في مابين گسترش فعاليت هاي اقتصادي و استفاده از ظرفيت هاي فني و مهندسي در ميان خود تاكيد كردند.

طيب نيا ضمن استقبال از ديدگاه‌هاي همتايان خود براي گسترش مبادلات اقتصادي، از آمادگي ايران براي افزايش روابط اقتصادي با كشورهاي فوق خبر داد.

ديدار با رئيس بانك توسعه اسلامي

وزير امور اقتصادي و دارايي كشورمان در حاشيه اين اجلاس با احمد محمد علي رئيس بانک توسعه اسلامي ديدار و بر اهميت و اولويت كشورمان در توسعه و ارتقاي روابط  اقتصادي با مجامع اقتصادي بين المللي به ويژه بانك توسعه اسلامي  تاكيد کرد.

طيب نيا با بيان اينكه افزايش سهام و سرمايه جمهوری اسلامی ايران در بانك توسعه اسلامي هفته گذشته در دولت به تصويب رسيد و به زودي براي طي تشريفات قانوني به مجلس شوراي اسلامي ارسال خواهد شد، افزود: يكي از اولويت‌هاي ايران حمايت همه جانبه از فعاليت‌هاي بانك توسعه اسلامي و بسط ابزارهاي مالي اسلامي در تامين مالي و اجراي پروژه‌هاي زير بنايي و توسعه اي است.

وزير امور اقتصادي و دارايي كشورمان ضمن تاكيد بر نهايي کردن سند راهبردي همكاري هاي اقتصادي في مابين ايران و بانك توسعه اسلامي بر سرعت بخشيدن به طرح‌هاي جاري و مصوب بانك توسعه اسلامي كه توسط بانك مذكور تامين مالي مي شوند، تاكيد كرد.

وي با اشاره به اولويت‌هاي استفاده از منابع ساير نهادهاي وابسته به بانك توسعه اسلامي بر ضرورت يافتن راهكارهاي ويژه براي استفاده از ظرفيت‌هاي آنها تاكيد کرد و افزود: اولويت مهم كشور بهره گيري بخش خصوصي كشورمان از منابع نهادهاي وابسته به بانك توسعه اسلامي خواهد بود.

احمد محمد علي رئيس بانك توسعه اسلامي ضمن تشكر از حمايت‌هاي همه جانبه جمهوری اسلامی ايران از بانک توسعه اسلامي بر ضرورت گسترش همكاري هاي اقتصادي في مابين تاكيد کرد.

محمد علي تاكيد كرد: هيات بانك توسعه اسلامي به زودي براي يافتن راهكارهاي سرعت بخشيدن به نرخ جذب طرح‌هاي مصوب بانك توسعه اسلامي به ايران اعزام خواهد شد.

ديدار با اقتصاددانان ايراني بانك جهاني

وزير  امور اقتصادي و دارايي كشورمان همچنين در  اولين روزاقامت خود در واشنگتن طي دو ديدار جداگانه چهار ساعته به همراه رئيس كل بانك مركزي كشورمان و هيات همراه با اقتصاددانان بازنشسته ايراني شاغل در بانك جهاني و همچنين اقتصاددانان و كاركنان ايراني بانك جهاني ديدار و گفتگو کرد.

وي در اين ديدار  ضمن تشريح وضعيت اقتصادي كشور و راهبردهاي دولت تدبير و اميد و برنامه هاي آن براي فعاليت هاي اقتصادي كشور و ضرورت بهره گيري از دانش و تخصص جامعه بزرگ ايرانيان مقيم خارج كشور تاكيد كرد.

۱۳۹۲/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...