نسخه چاپی

در آستانه حضور رئيس‌جمهور در دانشگاه تهران مطرح شد/

درخواست یكی از تشكل‌های دانشجویی دانشگاه تهران از روحانی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، خواستار در نظر گرفتن وقتی برای مطرح شدن سخنان نمایندگان تشكل‌های دانشجویی در حضور وی در این دانشگاه شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور درباره حضور وی در دانشگاه تهران خواستار در نظر گرفتن وقتی برای شنیدن سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران در این برنامه شد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم؛

احترماً ضمن آرزوی توفیق جنابعالی در مسئولیت خطیر ریاست‌جمهوری، با قطعی شدن حضور شما در دانشگاه تهران به عنوان سخنران مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها، فرصت مناسبی پیش خواهد آمد تا رئیس‌جمهور علاوه بر ایراد سخنرانی و ارائه دیدگاه‌های خود، صرفاً «متکلم وحده» نبوده و به استماع سخنان و نقطه نظرات دانشجویان نیز بپردازد.

از این‌رو با عنایت به رویکرد محوری جنابعالی که بارها در مواضعتان بیان نموده‌اید، انتظار می‌رود تا با اعلام موافقت خود جهت بیان دیدگاه‌های نمایندگان دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی، گامی مؤثر در راستای ایجاد فضای چند صدایی برداشته و بستر تضارب آراء در دولت یازدهم را از دانشگاه تهران آغاز نمائید.

بنابراین انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران مصرانه تقاضا دارد تا در جلسه سخنرانی و در حضور جنابعالی ضمن ارائه وقت به نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، امکان طرح دغدغه‌های دانشجویی فراهم گردد.

برهمین اساس این تشکل دانشجویی، به‌ عنوان نماینده دانشجویان بر خود واجب می‌داند چند نکته‌ای را خدمت حضرتعالی بیان کند تا انشاالله مورد توجه شما و مسئولان امر قرار گرفته و کمی از مشکلات جامعه دانشگاهی کشور کاسته شود:

۱- آقای دکتر، در بسیاری از دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار گردیده که این امر موجب ۲ مشکل عدیده گردیده است: اولاً با واگذاری این خوابگاه‌ها به بخش خصوصی، قیمت اجاره آنها به یک‌باره به چند برابر افزایش یافته، که تحمل این افزایش قیمت برای دانشجویان شهرستانی بسیار دشوار است. ثانیاً این واگذاری‌ها اکثراً بدون هیچ‌گونه روند قانونی، و تنها براساس روابط دوستانه میان مسئولان دانشگاهی و افراد متقاضی صورت می‌گیرد که همین مسئله باعث عدم پاسخ‌گویی مسئولان خوابگاه‌ها در قبال دانشجویان نیز شده است.

۲- آقای روحانی، حضرتعالی به خوبی از اهمیت فرهنگ با خبر هستید، به‌گونه‌ای که بارها هم رهبری معظم انقلاب، هم خودتان بیان فرموده‌اید که اکثر مشکلات کشور، حتی مشکلات اقتصادی ریشه در فرهنگ رایج در کشور دارد. اما متأسفانه بسیاری از متولیان فرهنگ در دانشگاه‌ها، یا با موضوعات فرهنگی و کارکردهای آن بیگانه‌اند یا اصولاً اعتقادی به کارکردهای فرهنگ در حل معضلات کشور ندارند. لذا خواهشمندیم نسبت به این ضعف‌های بزرگ که متأسفانه نه فقد در دانشگاه‌ها که در بسیاری از سازمان‌های دولتی نیز وجود دارد رسیدگی عاجل فرمائید. به‌علاوه سال‌هاست که با وجود تأکیدهای فراوان مقام معظم رهبری بر اهتمام به امر فرهنگ در کشور، همچنین رؤسای محترم جمهور قبلی ، کمترین میزان بودجه‌ها در دانشگاه‌ها به معاونت‌های فرهنگی اختصاص داده می‌شود که امیدواریم با عنایت حضرتعالی این رویه غلط تصحیح شود.

۳- ریاست محترم‌جمهوری، در برخی دوره‌ها، به دانشگاه و دانشجویان نگاه تهدیدمحور داشته‌اند، حال آنکه هر اتفاق بزرگی در کشور رخ داده، از ۸سال دفاع مقدس گرفته تا جهاد علمی و پیشرفت‌های صنعتی، همواره بزرگ‌ترین نقش را دانشجویان و دانشگاهیان برعهده داشته‌اند. اکثر دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی، نقاط ضعف دولت‌ها و مسئولان را نه از سر تخریب، بلکه در راستای اصلاح نقاط ضعف و بهبود عملکردها بیان می‌کنند و برای رفع آنها نیز همواره دست یاری خود را به سوی همه دولت‌ها دراز کرده اند. لذا درخواست ما از حضرتعالی این است که نه به چشم تهدید، بلکه به چشم فرصت به دانشگاه بنگرید و نگاه‌های گاهاً نادرست قبلی را تصحیح نمایید.

۴- آقای دکتر، سرعت تولید علم در ایران، با توجه های خاص مقام معظم رهبری و تلاش های دولت های نهم و دهم، به جایگاه قابل قبولی رسیده است به گونه ای که به اذعان مراکز بین المللی سرعت تولید علم در ایران ۱۱برابر متوسط تولید علم در جهان است و ایران از این حیث رتبه اول را در جهان داراست. انتظار جامعه دانشگاهی کشور از دولت یازدهم این است که با برنامه ریزی دقیق، توجه بیشتر به مراکز علمی و دانش بنیان و اعتماد بیش از پیش به جوانان ایران اسلامی، نه تنها روند گذشته را ادامه دهد بلکه تمام تلاش خود را برای افزایش سرعت تولید علم نیز بکار گیرد.

توفیق و سربلندی حضرتعالی و همه خدمتگذاران نظام جمهوری اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمائیم.و من الله توفیق

۱۳۹۲/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...