نسخه چاپی

ابراز خوشبینی جان كری درباره حل مسئله هسته ای ایران

جان كری وزیر امور خارجه آمریكا روز یكشنبه پس از دیدار با كاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مورد رسیدن به یك راه حل دیپلماتیك با ایران بر سر برنامه هسته ای آن كشور ابراز خوشبینی كرد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ،خبرگزاری فرانسه در گزارشی از لندن نوشت : جان کری در یک سخنرانی در لندن بدون حضور خبرنگاران اما در حالیکه سخنانش از طریق ویدئو کنفرانس در جمع اعضای کمیته امور عمومی آمریکا - اسرائیل در آمریکا پخش می شد گفت : «در حال حاضر، پنجره دیپلماسی بیش از پیش گشوده شده است، اما می خواهم این را بدانید که چشمان ما کاملا باز هستند.»
کری با اشاره به عزم و اراده ایران و امریکا طی یک ماه گذشته برای در پیش گرفتن سیاست گشایش دیپلماتیک گفت : «در حالیکه ما تلاش می کنیم راه حلی مسالمت آمیز برای بحران ایجاد شده برسر برنامه هسته ای ایران بیابیم، کلمات و سخنان هم باید با عمل همراه باشند.»
وی در ادامه افزود : « ما در عین حال کاملا به نیازهای امنیتی اسرائیل واقف هستیم.»
قرار است مقامات گروه پنج به علاوه یک و ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ژنو در دور جدیدی از مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران با یکدیگر دیدار کنند.
هیات اعزامی آمریکا به مذاکرات هسته ای یکی از برجسته ترین کارشناسان پیشرو تحریم در دولت آمریکا را با خود به همراه می آورد که حکایت از احتمال لغو تحریم ها دارد.وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا رهبری هیات آمریکا را در مذاکرات با ایران برعهده خواهد داشت.
مسئله ی اصلی در این مذاکرات گام های احتمالی ایران در مورد برنامه هسته ای خود و در مقابل لغو تحریم ها توسط قدرت های بزرگ است.
آدام زوبین مدیر دفتر کنترل سرمایه خارجی وزارت خزانه داری آمریکا و از کارشناسان برجسته تحریم در این هیات حضور دارد.
جیمز تیبی مشاور ارشد وندی شرمن در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی، پاینت تالوار مدیر کل ارشد در کاخ سفید در امور ایران، عراق و خلیج فارس و ریچارد نفیو معاون هماهنگ کننده سیاست های تحریمی در وزارت خارجه آمریکا از جمله اعضای هیات آمریکایی هستند.

۱۳۹۲/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...