نسخه چاپی

گسترش عرضه غلات، فرآورده‌های گوشتی و كشاورزی اوكراین به ایران

اوكراین در سال بازرگانی جاری( ژوئیه ۲۰۱۳ تا ژوئیه ۲۰۱۴)، قصد گسترش عرضه غلات، فرآورده‌های لبنی و گوشتی و همچنین دیگر محصولات كشاورزی به ایران را دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سفارت اوکراین در تهران اعلام کرد که در سال بازرگانی جاری ( ژوئیه سال 2013 تا ژوئیه سال 2014 )، کیف قصد گسترش عرضه غلات، فراورده‌های لبنی و گوشتی و همچنین دیگر محصولات کشاورزی به ایران را دارد.

کارشناسان اوکراینی بر این باورند که برای این هدف، در حال حاضر در بازار ایران وضع مطلوبی به وجود آمده است که به دو کشور بر اساس شرایط سود متقابل، امکان ارتقاء حجم تجارت دوجانبه کالاهای ذکرشده را می دهد.

در سال بازرگانی در سال میلادی جاری و گذشته، اوکراین به میزان 1.7 میلیون تن ذرت، 117.8 هزار تن جو و 148 هزار تن روغن آفتابگردان به ارزش بیش از 700 میلیون دلار آمریکا، به ایران صادر کرده است.

وزارت سیاست گذاری کشاورزی و صنایع غذایی اوکراین، برداشت دانه در کشور را در سال 2013، به میزان 53-54 میلیون تن پیش بینی می کند. حجم فروش در بازارهای خارجی در فصل جدید حدود 26 میلیون تن می‌باشد که دولت را قادر می سازد به رتبه دوم جهانی از لحاظ صادرات غلات پس از ایالت متحده آمریکا دست یابد.

کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی، خریداران محصولات کشاورزی اوکراین می باشند.

سال گذشته، عرضه غلات به اتحادیه اروپا، به میزان بیش از 7.8 میلیون تن، سه برابر رشد داشته است. امسال، افزایش صادرات غلات به کشور چین تا 5 میلیون تن، و همچنین روغن آفتابگردان تا 350 هزار تن، پیش بینی می شود.

علاوه بر این، اوکراین مشارکت فعال در برنامه‌های تامین خواربار سازمان ملل متحد را آغاز می‌کند که این ام، شاهدی بر اعتماد بالای جامعه بین‌المللی به کیفیت محصولات کشاورزی اوکراین می‌باشد.

۱۳۹۲/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...