نسخه چاپی

فدان‌ فقط به پارلمان تركیه گزارش می دهد

عکس خبري -فدان‌ فقط به پارلمان ترکيه گزارش مي دهد

درپی انتشار خبر واشنگتن پست در مورد معرفی جاسوسان اسرائیلی به ایران توسط تركیه، داوود اغلو نسبت به انتشار این خبر واكنش نشان داد.

به گزارش نما، در همین حال اینترنشال نیوز در گزارشی به چگونگی انجام این رخداد و همچنین دلایل خصومت ترکیه با اسرائیل می پردازد که در ادامه می آید.

آقای احمد داوود اوغلو وزیر خارجه تئوریسین ترکیه گزارش روزنامه واشنگتن پست در مورد ارسال اطلاعات جاسوسان اسرائیلی از سوی سیستم امنیتی ترکیه به ایران را تکذیب کرده به گفته او آقای فدان رئیس سرویس امنیتی ترکیه فقط گزارشات خود را به پارلمان ترکیه ارائه می دهد.

ستون نویس روزنامه واشنگتن پست آقای دیوید ایگناتیوس در گزارشی در این روزنامه آمریکایی ادعا کرده بود که دولت ترکیه اطلاعات مربوط به 10 تن از شهروندان ایرانی که با مقامات موساد در ترکیه ملاقات و دیدار داشته اند را در اختیار دولت ایران قرار داده است اما وزیر خارجه ترکیه می گوید که این ادعاها بدون پایه می باشند. او می گوید که رئیس بخش اطلاعات ترکیه آقای «هاکان فدان» و دیگر مقامات امنیتی ترکیه فقط به پارلمان گزارشات خود را ارائه می کنند.

آقای داود اوغلو همچنین می گوید که این گزارشات اعتبار و جایگاه ترکیه را نشانه گرفته است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرده بود که این اقدام دولت ترکیه توسط منابع مطلع و اطلاعاتی ترکیه ای به عنوان یک خطاء بزرگ که باعث عدم موفقیت تلاش های اسرائیل شده است ارزیابی کرده اند ارتباط بین دولت ترکیه و اسرائیل به خاطر حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی آزادی ‌در سال 2010 که حامل کمک های مردمی به نوار غزه بود و در اثر حمله تعدادی از اتباع ترکیه شهید شدند.

نخست وزیر اسرائیل بنجامین نتانیاهو از طریق میانجیگری آمریکا در فروردین ماه امسال از دولت ترکیه برای حمله به کشتی ترکیه ای و کشتن شهروندان ترکیه عذرخواهی کرده بود. اکنون اسرائیلی ها ناراحت هستند که به چه دلیل آقای نتانیاهو چرا با تاخیر از دولت ترکیه بابت حمله به کشتی آزادی عذرخواهی کرده است. که ترکها در این مدت به دنبال انتقام جویی از اسرائیل باشند.

همچنین روزنامه واشنگتن پست گزارش کرده است که آقای اردوغان که نزدیک به یک دهه است که دولت اسلامی خود را در ترکیه رهبری می کند به آمریکائیها گفته است که از اینکه اطلاع دارد که دولت اسرائیل یکی از حامیان اصلی کنار گذاشتن آقای محمد مرسی رئیس جمهور مصراز قدرت بوده است بسیار ناراحت است چرا که دولت اسرائیل یکی از عوامل سرنگونی دولت محمد مرسی بوده است.

۱۳۹۲/۷/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...