نسخه چاپی

هلند 400 نظامی به مالی اعزام می‌كند

در پی درخواست سازمان ملل متحد برای تقویت نیروهای مستقر در مالی، هلند اعلام كرد، در نظر دارد 400 نظامی و چهار فروند بالگرد آپاچی به این كشور آفریقایی اعزام كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری رویترز، تصمیم هلند این است که 400 نظامی به مالی بفرستد که حدود 70 تن از آن‌ها تکاور هستند. این تکاوران قادرند برای جمع‌آوری اطلاعات، عملیات نظامی در پشت خطوط جبهه دشمن انجام دهند.

دولت هلند همچنین در نظر دارد چهار فروند بالگرد آپاچی به همراه خلبانان آن‌ها را به کشور مالی اعزام کند.

هلند در همین راستا در نظر دارد 70 افسر اطلاعاتی و مربی آموزش نظامی به مالی اعزام کند. دولت هلند تصمیمات خود را در این باره تا دو هفته دیگر نهایی خواهد کرد.

برت کوئندرز، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در مالی و وزیر همکاری سابق هلند روز چهارشنبه خواستار تقویت مأموریت سازمان ملل برای برقراری ثبات در کشور مالی و ارسال بالگرد برای نیروهای کلاه‌آبی شده بود.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور کشور مالی در جلسه‌ای به اعضای شورای امنیت این سازمان گفت که نیروهای نظامی و بالگردهای بیشتری برای عملیات صلح‌بانان در مالی لازم است تا بدین ترتیب ثبات در شمال این کشور تحقق یافته و از جان غیرنظامیان در مقابل حملات گروه‌های مسلح و افراطی محافظت شود.

این مقام سازمان ملل اعلام کرد: ما با چالش‌های بسیار جدی مواجه هستیم و در حال حاضر، تیم عملیاتی از داشتن تجهیزات حیاتی نظیر بالگرد برای تسهیل دسترسی به مناطق دوردست محروم است.

وی خاطرنشان کرد که برای حصول اطمینان از حفظ جان غیرنظامیان لازم است تعداد نیروهای نظامی بیشتر شود.

در حال حاضر مالی و به ویژه مناطق شمالی این کشور شاهد درگیری‌هایی است که از مارس 2012 بدین سو تشدید یافته است.

فرانسه از جمله کشورهایی است که در مقابله با افراطیون مالی نقش موفقی ایفا کرده است.

فرانسه در حال حاضر 3200 سرباز در مالی دارد و به سازمان ملل متحد برای مقابله با تهدیدها در مالی کمک می‌کند اما دولت پاریس اعلام کرده که در نظر دارد این رقم را به حدود 1000 سرباز کاهش دهد.

۱۳۹۲/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...