نسخه چاپی

اعتراف آژانس درباره برنامه هسته ای ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران به عنوان یك كشور عضو NPT با آژانس همكاری خوبی داشته و این مورد اعتراف خود این سازمان است.

به گزارش نما به نقل از فارس: علی‌اکبر صالحی، پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصالح ملی و مصلحت کشور تصمیم می‌گیرد و خیلی به صحبت‌های دیگران توجه ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: مسئولان نظام بر اساس منفعت کشور و مصالح ملی عمل می‌کنند؛ بسیاری از افراد حرف می‌زنند اما این ملاک عمل نیست.

صالحی در ادامه سخنان خود در خصوص رابطه با‌ آژانس نیز یادآور شد: ما به عنوان یک کشور عضو NPT با آژانس همکاری خوبی داشتیم و این مورد اعتراف آنها است.

وی اضافه کرد: یک موردی که باید بین ما و آژانس حل شود که البته ارتباطی به صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ندارد، PMD است که آن مطالبات ادعایی است و بحث کلاهک هسته‌ای یا موشک را مطرح می‌کند اما چون ما به فعالیت‌هایمان اعتماد داریم ذر راستای شفاف سازی برای همکاری با آژانس اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در همین راستا جلساتی داشتیم و ظرف دو هفته آینده مجددا جلسه خواهیم داشت و امیدواریم در این جلسات چارچوب کاری را تنظیم کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که خط تولید UO2 به کجا رسیده است افزود: ما اعلام کردیم که تولید UO2 از UO6 غنی شده در دست انجام است و امیدواریم ظرف دو سه ماه آینده این خط کامل شود و فرآیند تولید سوخت نیروگاه بوشهر را کامل کنیم.


وی در پاسخ به این سوال که آیا ساخت نیروگاه‌های جدید مورد توجه است یادآور شد: ساخت نیروگاه در کرانه‌های خلیج فارس و کرانه‌های دریای خزر و مرکز کشور مدنظر است ولی اولویت را در کرانه‌های خلیج فارس قرار دادیم چون می خواهیم بحث آب شیرین‌کن را برای تامین آب موردنیاز استان‌های جنوبی هموار کنیم.

۱۳۹۲/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...