نسخه چاپی

نگرانی مسجد جامعی از آلودگی هوای تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: انواع آلودگی‌ها كیفیت زندگی را در تهران به شدت آسیب پذیر كرده است، سلامت مردم در معرض تهدید جدی است و با این وضع به هیچ وجه نمی‌توانیم به یك زندگی انسانی برسیم.

به گزارش نما، احمد مسجد جامعی در جشن دهمین سالگرد تاسیس هفته نامه سلامت که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد گفت: دوره بیماری‌های واگیر گذشته و اکنون مسئله سلامت جسمانی و روانی با حوزه سواد، اجتماع، اشتغال ، عدالت و برابری پیوند خورده است.

وی اذعان داشت: در شرایط فعلی و در سطح کلان از مشکلات بسیاری رنج می‌بریم که مانع دست و گسترش سلامت است، در شهری مانند تهران با آلودگی هوا مواجهیم که هم ذرات غبار و هم آلودگی‌های شیمیایی ناشی از احتراق مواد سوخت را دارد از طرفی دیگر آلودگی آب و خاک را داریم.

وی با تاکید بر اینکه حتی موادی که مردم تهران در زندگی روزمره استفاده می‌کنند نیز دچار آلودگی است، افزود: مجموع این مسائل شرایطی را ایجاد می‌کند که باید به مقوله سلامت جدی‌تر بپردازیم چرا که شهر تهران از نظر کیفیت زندگی آسیب‌پذیر است و سلامت مردم را در معرض تهدید قرار می‌دهد و با این وضع به هیچ وجه نمی‌توانیم به یک زندگی انسانی برسیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پرداختن به مسئله سلامت در مدیریت شهری امری ضروری است، افزود: این امر با همکاری ساختارهای اجرایی و سازماندهی تلاش‌های مردمی امکانپذیر است و در عین حال در چهارمین دوره فعالیت مدیریت شهری در شورای شهر تهران چنین چهارچوبی را پیگیری می‌کنیم.

مسجد جامعی گفت: عدالت در سلامت، دسترسی آسان و ارزان به وسایل مختلف زندگی و مشارکت مردم در حل مسائل و مشکلات می‌تواند زمینه‌ساز سلامت باشد.

وی تصریح کرد: اگر چه در ۱۰ سال گذشته شاهد جوانمرگی نشریات دولتی و آزاد بودیم اما هفته نامه سلامت توانست به فعالیت خود ادامه دهد و نسلی از خبرنگاران مطبوعات را در زمینه اجتماعی و علمی که مسائل روز را به زبان ساده به مردم می‌رسانند تربیت کنند.

به گفته رئیس شورای شهر تهران اگر چه بیشترین تیراژ به نشریات سیاسی و نشریات زرد اختصاص دارد اما هفته نامه سلامت توانست با جایگاه متفاوتی که برای خود تعریف کرد به گسترش مفهوم سلامت در بین مردم بپردازد.

۱۳۹۲/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...