نسخه چاپی

یك كارشناس سیاست خارجی مطرح كرد

مهر شكست بر ژنو 2 در صورت عدم حضور ایران

یك كارشناس سیاست خارجی گفت: نفرانس ژنو 2 تاكنون دستوركار مشخصی نداشته و به نظر نمی‌رسد كه بدون حضور جمهوری‌اسلامی ایران نتیجه قابل قبولی داشته باشد و قطعا در صورت عدم حضور ایران كنفرانس ژنو 2 محكوم به شكست خواهد بود.

به گزارش نما، "حسن هاني‌زاده" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر "اخضر ابراهيمي" نماينده ويژه سازمان ملل در سوريه گفت: سفر اخضر ابراهیمی در چهارچوب تلاش‌های وی برای نزدیک کردن دیدگاه بازیگران داخلی بحران سوریه قابل تجزیه و تحلیل است.

وي ادامه داد: اخضر ابراهیمی دیپلمات الجزائر‌ي‌الاصلي است که در طول سی سال گذشته مأموریت‌های مهمی از سوی سازمان ملل در افغانستان، عراق، سومالی و سودان برعهده داشته است.

هاني‌زاده با اشاره به موضع معارضين سوري در قبال اجلاس ژنو 2 تصريح کرد: بازیگران داخلی و گروه‌های تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند به توافق مشترکی برای حضور در کنفرانس ژنو نرسیده و بهانه عدم شرکت خود را حضور جمهوری‌اسلامی ایران در کنفرانس ژنو2 مطرح کرده‌اند.

اين کارشناس سياست خارجي افزود: اين موضع معرضين سوري درحالی است که جمهوری‌ اسلامی طرح 6 ماده‌ای قابل قبولی را برای برون‌رفت سوریه از بحران فعلی ارائه کرده که می‌تواند مبنای عملکرد کنفرانس ژنو 2 قرار گیرد.

هاني‌زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه عربستان و قطر مایل به حل سیاسی بحران سوریه نیستند بنابراین گروه‌های تروریستی را تحریک کرده تا در این کنفرانس شرکت نکنند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: کنفرانس ژنو 2 تاکنون دستورکار مشخصی نداشته و به نظر نمی‌رسد که بدون حضور جمهوری‌اسلامی ایران نتیجه قابل قبولی داشته باشد و قطعا در صورت عدم حضور ایران کنفرانس ژنو 2 محکوم به شکست خواهد بود.

گفتني است؛ در حالی که در هفته‌های گذشته در پی توافق آمریکا و روسیه در رابطه با حل دیپلماتیک بحران سوریه امیدها برای برگزاری نشست صلح در ژنو افزایش پیدا کرده بود، مقامات آمریکا از تردید گروه‌های معارض و تروريستي سوريه نسبت به شرکت در مذاکرات خبر دادند.

۱۳۹۲/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...