نسخه چاپی

تظاهرات مسیحیان در دمشق

مسیحیان سوریه در دمشق برای آزادی بستگان خود كه گروگان شبه‌نظامیان هستد، تظاهرات برگزار كرده‌اند.

به گزارش نما، اين تظاهرات، روز شنبه در بيرون کليساي جامع در پايتخت سوريه برگزار شد.



تظاهرات‌کنندگان، پلاکاردهايي در دست داشتند که بر روي آن نوشته شده بود "بستگان ما را از دست گروه‌هاي مسلح آزاد کنيد"



به نوشته پرس تی وی، اسقف مته خوري از کليساي جامع سنت جورج، خطاب به تظاهرات‌کنندگان گفت که مسيحيان خواستار مداخله فوري جامعه بين‌الملل براي آزادي همه ربوده‌شدگان در تمام مناطق محاصره شده هستند و همچنين خواستار آزادي همه زندانيان غيرنظامي توسط قدرت تروريسم هستند.



يکي از تظاهرات‌کنندگان گفت: «ما اين تظاهرات و تحصن را براي آزادي خانواده‌هاي خود برگزار کرده‌ايم. بستگان اسير شده ما که از آن‌ها به عنوان سپر انساني استفاده مي‌شود، بايد در صلح و آرامش آزاد شوند.»



ارتش سوريه، همچنان در حال مبارزه با تکفيريان در شهر مسيحي سداد در شمال دمشق است. براساس گزارش‌ها، مسيحيان ربوده شده اهل سداد و شهر حفر هستند.



در ماه سپتامبر، اعضاي گروه تروريستي جبهه النصرة وابسته به القاعده، به مدت کوتاهي شهر مسيحي معلولا را که در آن دو صومعه از قديمي‌ترين صومعه‌هاي باقيمانده در سوريه قرار دارد، اشغال کردند.



پدر گابريل داوود، کشيش کليساي ارتدوکس سوريه، روز شنبه خطاب به تظاهرکنندگان گفت: «ما شمع‌ها را براي سداد و حفر روشن مي‌کنيم. دو روستايي که به معلولا چسبيده بودند، توسط دوستان تاريکي و دوستداران مرگ نابود شده‌اند. آن‌ها صلح و آرامش را در اين دو روستا از بين بردند.»

۱۳۹۲/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...