نسخه چاپی

نیویورك تایمز: ترس كشورهای عربی از رابطه تهران و واشنگتن

برداشتن تحریم ها علیه ایران باعث خواهد شد آمریكا نفوذ ایران در منطقه را به رسمیت بشناسد و آمریكا برای ثبات اوضاع سوریه و بحرین از ایران كمك بگیرد و ثبات خوبی در منطقه حاكم بشود هرچند كه شاید این رابطه باعث شود كه اختلافات فرقه ای بین عربستان و ایران افزایش یابد.

به گزارش نما، روزنامه نیویورک تایمز در خبری با عنوان " چرا کشور های عربی از تنش زدایی بین ایران و آمریکا هراس دارند" نوشت:

ابتدا باید گفت آمریکا عملکرد خوبی در سوریه از خود نشان نداده است و پروسه صلح فلسطین نیز از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده است. عقب نشینی آمریکا نیز از کمک های نظامی خود به مصر نیز به این امر اضافه شده و اکنون رئیس جمهور اوباما به طور علنی در حال نزدیک تر شدن به ایران می باشد و این امر نیز به مذاق عربستان سعودی اصلا خوش نیامده است.



افزایش اختلافات بین دو متحد قدیمی اکنون بسیار علنی شده و برخی از مقامات عربستانی نیز به طور واح تهدیدانی را مبنی بر قطع همکاری با آمریکا را انجام داده اند.

اوضاع در حالی است که کشور های عربی نیز اصلا نظر خوبی درمورد موضع آمریکا در قبال سوریه، مصر و فلسطین ندارند و آنها به شدت در مورد این رویه ای که آمریکا در قبال ایران در پیش گرفته است تردید دارند.



باید گفت آمریکا برای بهتر شدن روابط خود با تهران در آخر نظر کشو رهای عربی را نیز جلب می کند و به نوعی آنها را راضی خواهد کرد اما مشکل اصلی اسرائیل است که او اصلا در مورد ایران کوتاه نخواهد آمد.



ترس کشور های عربی از بهتر شدن رابطه ایران و آمریکا به خاطر این است که در این صورت اسرائیل فراموش شده و اسرائیل به یک قدرت هسته ای در منطقه تبدیل می شود و همچنان به اشغالگری های خود در فلسطین ادامه خواهد داد.



بهتر شدن روابط ایران و آمریکا همچنین دارای منافعی برای کشور های عربی است و آن این است که برداشتن تحریم ها علیه ایران باعث خواهد شد آمریکا نفوذ ایران در منطقه را به رسمیت بشناسد و آمریکا برای ثبات اوضاع سوریه و بحرین از ایران کمک بگیرد و ثبات خوبی در منطقه حاکم بشود هرچند که شاید این رابطه باعث شود که اختلافات فرقه ای بین عربستان و ایران افزایش یابد.

۱۳۹۲/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...