نسخه چاپی

پایان هفته جاری صورت می‌گیرد؛

سفر "ظریف" به قاره سیاه و تركیه

وزیر امور خارجه كشورمان اواخر هفته جاری برای دیدار با مقامات آفریقای جنوبی عازم قاره سیاه خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سفر وزیر امور خارجه به آفریقای جنوبی و ترکیه اشاره کرد و گفت: قرار است وزیر امور خارجه پایان هفته جاری به افریقای جنوبی و سپس به ترکیه سفر کند.

وی با بیان اینکه اولین سفر ظریف در دوره جدید به آفریقا، با هدف برگزاری کمیسیون عالی مشترک ایران و افریقای جنوبی است، افزود: وزیر امور خارجه در این سفر گفتگوهایی را در ارتباط با سیاست خارجی و نگاه ایران نسبت به آفریقا دنبال می‌کند.

عبداللهیان با بیان اینکه در این سفر بخش‌های تجاری و خصوصی در ترکیب هیئت همراه ظریف هستند، اظهار داشت: وزیر امور خارجه کشورمان دراین سفر با رئیس جمهور آفریقای جنوبی دیدار خواهند داشت.

معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه تصریح کرد: ظریف در سفر به ترکیه نیز مباحث منطقه‌ای از جمله نشست ژنو 2 و همکاری‌های تهران و آنکارا را برای صلح در منطقه در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور توجهی خاصی به قاره آفریقا دارد، اظهار داشت: 55 کشور در قاره آفریقا وجود دارد و سفر ظریف به این قاره اقدامی مبارک است و شاهد گسترس مناسبات در این قاره مهم جهان خواهیم بود.

۱۳۹۲/۸/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...