نسخه چاپی

صادق خرازی چه پستی از ظریف می خواست؟

بعد از انتقاد دیرهنگام صادق خرازی از تماس تلفنی اوباما با روحانی در روزهای اخیربا پیگیری های خبرنگار روز نومشخص شد كه اودرخواست تصدی پستی مهم در وزارت امورخارجه راداشته است.

به گزارش نما روز نو نوشت: گفته می شود که صادق خرازی از جواد ظریف ، وزیر امور خارجه درخواست کرده بود که او را قائم مقام وزارت امور خارجه کند ،اما با این درخواست صادق خرازی مخالفت بعمل آمد و حکمی برای او صادر نشد.همین امر باعث عصبانیت آقای دیپلمات سابق از تماس تلفنی اوباما با روحانی بعد از 40 روز شد! که بازتاب های فراوانی نیز در رسانه ها داشت.
خرازی در این زمینه با هشدار به حسن روحانی درباره “افراد پرحاشیه” که “دور وی جمع شده اند”، در فیس بوکش نوشته بود: مشاورانی که رئیس جمهور را وادار به گفت وگوی تلفنی کردند، باید پاسخگو باشند؛ اگر نتوانند حاشیه خود را تطهیر کنند، نتیجه اش این می شود که افرادی که نه دارای سابقه سیاسی و نه قدرت ذهنی و فهم مسائل بین الملل هستند، مسیر انحرافی را به ایشان تحمیل کنند و نتیجه این می شود که بحث سیاست خارجی عزت گریز و عزت ستیز در ذهن ها متبادر شود.
خرازی همچنین تصریح کرده که “همه می دانند چه کسانی رئیس جمهور عزیزمان را در آمپاس قرار دادند تا اقدامی غیرقابل مابه ازاء (تماس و گفت وگوی تلفنی با اوباما) به ایشان تحمیل شود”.

۱۳۹۲/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...