نسخه چاپی

ارائه رویكرد جدید ایران در مذاكره با آژانس

معاون وزیر امور خارجه كشورمان لحظاتی پیش با مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر این نهاد بین‌المللی در وین دیدار كرد و قرار است رویكرد جدید ایران در مذاكره با آژانس را ارائه كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان ظهر امروز (دوشنبه) به وقت تهران به منظور دیدار و گفت‌وگو با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد وین پایتخت اتریش شد.

وی لحظاتی پیش با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس در مقر این نهاد بین‌المللی دیدار کرد.

حمید بعید‌ی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه و رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس نیز در این دیدار حضور دارند.

عراقچی پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس محور گفت‌وگوهایش با آمانو را ادامه همکاری‌ها با آژانس برشمرد و گفت که رویکرد جدید ایران در مذاکره با آژانس و حل و فصل ابهامات و سؤالات فیمابین ایران و آژانس در این دیدار ارائه خواهد شد.

معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین عنوان کرد که در دیدارش با آمانو درباره آخرین وضعیت مذاکرات ایران و 1+5 نیز گفت‌وگوها خواهد کرد.

قرار است دوازدهمین دور مذاکرات فنی و حقوقی ایران و آژانس نیز پس از این دیدار در ساعت 15 به وقت وین (17:30 به وقت تهران) به ریاست هرمان ناکارتس معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها و رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس در مقر آژانس آغاز و به مدت 2 روز ادامه یابد.

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 نیز قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هشتم و نهم آبان ماه) برگزار شود و حمید بعیدی‌نژاد ریاست هیئت ایرانی را عهده‌دار خواهد بود و کارشناسانی از وزارتخانه‌های نفت، تجارت و صنایع، و راه و مسکن، بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی در هیئت ایران حضور دارند.

براساس توافقات حاصله در مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 (آمریکا،‌ آلمان،‌ فرانسه، انگلستان،‌ روسیه و چین) در ژنو که طی روزهای 23 و 24 مهر ماه (15 و 16 اکتبر) در این شهر برگزار شد، قرار شد پیش از نشست بعدی که قرار است 16 و 17 آبان (7 و 8 نوامبر) در همین شهر برگزار شود، کارشناسان هسته‌ای، علمی و امور تحریم 6 کشور و جمهوری اسلامی ایران برای بررسی اختلاف نظرات و تهیه و تدوین قدم‌های عملی تشکیل جلسه دهند.

۱۳۹۲/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...