نسخه چاپی

دیدارسفیرایران باداوداوغلو قبل ازسفر ظریف

علیرضا بیكدلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنكارا با احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه جمهوری تركیه ملاقات كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر: بيکدلي در اين ملاقات با اشاره به مشترکات دو ملت ايران و ترکيه، به اهميت بهره گيري از ظرفيتهاي مشترک براي گسترش همکاريهاي دوجانبه و توسعه روابط تأکيد نموده و خواستار تقويت تعامل بين ايران و ترکيه در سطوح مختلف شد.

سفير جمهوري اسلامي ايران با تأکيد بر اهميت همکاريهاي اقتصادي، دستيابي به هدف حجم تجارت 35 ميليارد دلاري در سه سال آينده را به توسعه روز افزون زيرساختهاي همکاري اقتصادي و تجاري دو کشور منوط نموده و بر ضرورت ايفاي نقش همة دستگاهها در اين مسير تأکيد ورزيد.

داووداوغلو با اشاره به مشترکات دو کشور، مسئوليت و جايگاه سفرا و سفارتخانه هاي دو کشور در گسترش همکاريها را مهم عنوان نموده و افزود: روابط ايران و ترکيه در مقطع ده سال گذشته در پرتو حسن نيت و مراودات برادرانه مقامات دو کشور شاهد جهش چشمگيري بوده و براي استمرار اين پيشرفتها ظرفيتهاي لازم کماکان موجود است.

وزير امور خارجه ترکيه با اشاره به ابعاد گوناگون همکاريهاي دو کشور در حوزه هاي دوجانبه، منطقه اي و بين المللي، چشم انداز آينده روابط را بسيار مثبت ارزيابي کرد.

با عنايت به برنامه ديدار قريب الوقوع وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران از ترکيه، طرفين در اين ملاقات اين سفر را فرصتي مغتنم براي تعميق و استمرار مذاکرات دوستانة دو کشور در سطوح دوجانبه و منطقه اي ارزيابي کردند.

۱۳۹۲/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...