نسخه چاپی

شیوع ۲۰ درصدی همسرآزاری در كشور

رئیس انستیتو روانپزشكی تهران با اشاره به شیوع ۲۰ درصدی همسرآزاری در كشور گفت: قرار شده مدل كاهش همسر‌آزاری در چهار استان ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و گلستان اجرا شود.

به گزارش نما جعفر بوالهری در گفت‌وگو با فارس در مورد خشونت و همسر‌آزاری گفت: در گذشته برای کنترل پدیده همسر‌آزاری،آن را به عنوان مدلی در شهرستان ساوجبلاغ اجرا کردیم که با حمایت وزارت بهداشت قرار شد،در استان‌های دیگر هم اجرایی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح کاهش همسر‌آزاری در چهار استان کشور اجرایی می‌شود این استان‌ها که ایلام، خوزستان، چهارمحال بختیاری و گلستان هستند، تحت مراقبت‌های بهداشت روان قرار گرفته‌اند.

رئیس انستیتو روانپزشکی تهران تصریح کرد: در این مدل کاهش آسیب و بهداشت روان را آموزش می‌دهیم و از طریق روانشناسان و بهورزان سؤالات مشخصی از افراد پرسیده می‌شود و این افراد در صورت تمایل در این مدل قرار می‌گیرند.

بوالهری گفت: پس از اعلام تمایل این افراد برای تحت آموزش قرار گرفتن، ماما به طور دقیق اطلاعات را از افراد می‌گیرد و در صورت نیاز، آموزش‌های لازم داده می‌شود و فرد در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کند.

وی افزود: آموزش، ارتقای سطح بهداشت و کنترل خشم از مواردی است که در این کلاس‌ها به افراد آموزش داده می‌شود.

مدیر گروه روانپزشکی بیمارستان حضرت رسول(ص) گفت: در این مدل، کنترل کودک‌آزاری نیز مدنظر وزارت بهداشت بود اما ما آن را قبول نکردیم چرا که کار سختی است، از طرفی بودجه و امکانات آن در دست نبود و از طرف دیگر پزشک خانواده و ماما سرشان آن قدر شلوغ بود که امکان رسیدگی به آن را نداشتند.

وی با اشاره به اینکه حتی امکان حمایت رسمی و سازمانی از اجرای مدل کودک‌آزاری وجود نداشت گفت: این چهار استانی که برای کنترل همسر‌آزاری انتخاب شدند به این دلیل نبوده که خشونت در تمام آنها بالا بوده است.

بوالهری ادامه داد: دلایل متفاوتی برای انتخاب این استان‌ها وجود دارد استان‌هایی که بیشترین و کمترین خشونت را داشته، فرهنگ متفاوتی دارند و آداب و سنن خاصی را داشته‌اند در این مدل قرار می‌گیرند.

وی افزود: به طور کلی پدیده همسر‌آزاری شیوع بسیار بالایی در کشور دارد و طبق آمارها شیوع بیش از 20 درصدی دارد.

۱۳۹۲/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...