نسخه چاپی

اظهارنظرمعاون اشتون درباره مذاكره با ایران

پیر ویمونت ابراز داشت كه اگرچه لحن ایران تغییر یافته اما فعلا نمی‌توان آن را به معنای تغییر سیاست تلقی كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس: پیر ویمونت ابراز داشت که اگرچه لحن ایران تغییر یافته اما فعلا نمی‌توان آن را به معنای تغییر سیاست تلقی کرد.

به گزارش المانیتور، «پیر ویمونت»، معاون کاترین اشتون، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات جدید بین ایران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای کشورمان ابراز داشت که در این مذاکرات ایران لحن جدیدی به کار گرفته اما دوران جدیدی آغاز نشده است.

وی در مصاحبه با المانیتور تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان جدید ایران بی‌تردید رویکرد جدیدی را پذیرفته‌اند اما خیلی زود است که بگوییم ایران سیاست جدیدی را در پیش گرفته است. تیم ایرانی تصمیم گرفته است که که به طور مشخص به دنبال دیپلماسی فعال برود اما باید دید که آیا این می‌تواند به مصالحه بزرگ شود یا نه؟

به گفته ویمونت، تمام گروه‌های نمایندگی در مذاکرات ژنو 4 متوجه شدند که تیم ایرانی شیوه مذاکرات خود را تغییر داده است.

معاون اشتون تاکید کرده است که تنها در گام‌های بعدی مذاکرات است که می‌توان نحوه حرکت این پروسه دیپلماتیک را ارزیابی کرد. در تاریخ 7 و 8 نوامبر، دور جدیدی از مذاکرات در ژنو انجام می‌شود و تا آن زمان، کارشناسان قرار است طرح ایران را مطالعه کنند تا ببینند آیا راه برای پیشرفت بیشتر وجود دارد.

ویمونت حاضر نشد مذاکرات ژنو 4 را بن‌بست شکنی بنامد اما تاکید کرد که لحن جدید ایران را نباید دست‌کم گرفت. تنها با پایش دقیق مذاکرات آتی می‌توان تصویر دقیقی از مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای نشان داد.

۱۳۹۲/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...