نسخه چاپی

هدف اصلی مذاكرات از زبان ظریف

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در ساعت 5:30 صبح روز جمعه به وقت محلی در فرودگاه آتاترك استانبول با هواپیمای اختصاصی خود پس از سفر آفریقای جنوبی وارد تركیه شد، در سالن VIP به سوالات سعادت اروج، روزنامه‌نگار روزنامه استار چاپ تركیه پاسخ داد.

ظریف در بدو ورود به استانبول مورد استقبال امید یاردیم، سفیر ترکیه در تهران و برخی از مسوولان وزارت خارجه ترکیه قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره سوریه گفت: باید تمام طرف‌ها و گروه‌های سوری اجازه داشته باشند که در آینده این کشور نقش ایفا کنند.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره این که آیا شما از راه‌حلی با حضور بشار اسد در سوریه حمایت می‌کنید؟ گفت: این مساله را باید مردم سوریه تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سفر خود به ترکیه، گفت: در دیدار با همتای ترکی خود درباره روابط دوجانبه آنکارا - تهران گفت‌وگو می‌کنم. هم‌چنین اطلاعاتی درباره مذاکرات ژنو می‌دهم. جمهوری اسلامی ایران به همکاری‌هایش با آنکارا اهمیت ویژه‌ای قائل است. هر گامی که بخواهیم برداریم در درجه اول ترکیه را مطلع می‌کنیم.

او درباره برگزاری نشست "ژنو 2" درباره سوریه اظهار کرد: این نشست بسیار مهم است. باید تمام گروه‌های سوری پشت میز مذاکره بنشینند و با همدیگر درباره سوریه تصمیم‌گیری کنند. هرگونه حمله نظامی علیه سوریه امکان‌ناپذیر است و در درجه اول باید خونریزی‌ها و درگیری‌ها در این کشور متوقف شود.

۱۳۹۲/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...