نسخه چاپی

هشدار جدی جان كری به ایران

جان كری وزیر امور خارجه آمریكا در روز یكشنبه به متحدان عربی خود در خاورمیانه اطیمنان داد كه در مقابل حملات منطقه ای از آنها حمایت كرده و اجازه نمی دهد به آنها حمله شود.

به گزارش نما، سی بی اس در خبری به سفر اخیر جان کری به خاورمیانه اشاره کرد و نوشت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در روز یکشنبه به متحدان عربی خود در خاورمیانه اطیمنان داد که در مقابل حملات منطقه ای از آنها حمایت کرده و اجازه نمی دهد به آنها حمله شود.



جان کری در هشداری واضح به ایران به متحدان خود اعلام کرد که اجازه نمی دهد خطری مورد توجه دوستان عربی اش واقع شود. جان کری با اشاره به عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، اردن و مصر اعلام کرد که آمریکا از آنها حمایت کرد.



وی که در جمع خبرنگاران در قاهره سخن می گفت ، صراحتا اعلام کرد آمریکا اجازه حمله به عربستان ، امارات متحده عربی ، قطر ، اردن و مصر را نخواهد داد. کری به خبر نگاران گفت: امریکا برای دفاع از دوستان و متحدانمان در منطقه خواهد بود و اجازه نخواهد داد که این کشورها از بیرون هدف حمله قرار گیرند.



وی دیروز بعد از دیدار از قاهره راهی عربستان سعودی شد جایی که بیشترین اختلاف با جمهوری اسلامی را دارد و ایران اصلی ترین رقیب آن محسوب می شود.



جان کری در این گفتگو با خبرنگاران به اختلاف آمریکا با متحدان عرب منطقه ای خود بر سر سوریه اشاره کرده و گفت: برخی کشورها با آمریکا بر سر تاکتیک های آمریکا در سوریه اختلاف نظر دارند اما این اختلاف نظر ها موجب بروز اختلافات بنیادین بین ما نخواهد شد و ما را از اهداف مشترکمان دور نخواهد کرد.



۱۳۹۲/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...