نسخه چاپی

تبلیغات روانی مخالفان سوری علیه ایران

رئیس ائتلاف مخالفان سوری در ادامه سناریوی تبلیغات روانی علیه ایران درباره تحولات سوریه مدعی شد كه ایران كشوری اشغالگر در سوریه است.

به گزارش نما به نقل از شبکه المیادین، وزرای خارجه اتحادیه عرب برای بررسی بحران سوریه و بررسی مساله مشارکت ائتلاف مخالفان سوری در کنفرانس "ژنو۲"، دقایقی پیش نشستی در قاهره برگزار کردند. نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب نیز ضمن شرکت در این نشست اعلام کرد که این اتحادیه از استقلال سوریه و حاکمیت آن دفاع می کند و شورای امنیت باید مسئولیت بحران سوریه را بر عهده بگیرد. از سوی دیگر، وزیر خارجه قطر نیز اعلام کرد که مردم سوریه همچنان منتظر هستند تا امت عربی بسیاری از خواسته های مشروع آنها را محقق کند و اتحادیه عرب باید به مسئولیت های خود در قبال مردم سوریه پایبند باشد. وی در ادامه افزود: زمان تسریع روند انتقال سیاسی در سوریه فرا رسیده است.

"احمد الجربا"، رئیس ائتلاف مخالفان سوری اعلام کرد که مردم سوریه ارزش آن را دارند که عرب ها برای آنها کاری انجام هند.
وی در ادامه افزود: ما به شرطی در ژنو۲ شرکت می کنیم که انتقال قدرت در سوریه به طور کامل صورت بگیرد. جربا ضمن مخالفت با حضور ایران در کنفرانس "ژنو۲" مدعی شد که ایران باید به عنوان کشور اشغالگر در سوریه معرفی شود. وی همچنین تاکید کرد که از کشورهای حامی مخالفان سوری می خواهیم که گروه های مسلح سوریه را به سلاح تجهیز کنند. وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با شرکت در این نشست اعلام کرد که بی اعتنایی اسرائیل به مواضع کشورهای عربی به حد اهانت آمیزی رسیده است.

وی در ادامه افزود: اسرائیل در سیاست های خود تصمیم به ادامه شهرک سازی و ساخت شهرک ها در قدس شرقی و کرانه باختری دارد و ساخت حدود پنج هزار واحد مسکونی در قدس و کرانه باختری را تخمین زده است. وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه تاکید کرد که پرونده ادامه شهرک سازی را به سازمان ملل منتقل می کنیم.

۱۳۹۲/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...