نسخه چاپی

در دیدار وزرای صنعت دو كشور :

تاكید بر توسعه همكاریهای اقتصادی ایران و سومالی

نعمت زاده: اگر بتوانیم به صورت مشترك سرمایه گذاریهایی را انجام دهیم منشا حركت سایر بخش هاخواهد بود

به گزارش نما، در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور سومالی با وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان بر توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از "شاتا"، در این دیدار محمد رضا نعمت زاده گفت : در زمینه های سیاسی دیدگاههای دو کشور مسلمان و برادر به هم نزدیک است و باید سعی کنیم همکاریهای اقتصادی را نیز توسعه دهیم.
وزیرصنعت،معدن وتجارت افزود : اگر بتوانیم به صورت مشترک سرمایه گذاریهایی را انجام دهیم منشا حرکت سایر بخش هاخواهد بود.
وی اضافه کرد : علیرغم داشتن منایع طبیعی و مرزهای آبی ، کشور سومالی به خاطر جنگ عقب نگه داشته شده است .
نعمت زاده ادامه داد: گروهی را مامور می کنم که طی بازدید از این کشورمطالعات بیشتری را انجام دهند و با کارشناسان و مسوولین بازرگانی و ضنعتی و معدنی سومالی مذاکره داشته باشند.
وی تاکید کرد : فکر می کنم آموزش می تواند شروع کار باشد و ما نیز آماده هستیم که تجربیات صنعتی ، معدنی و تجاری خودمان را در اختیار سومالی قرار دهیم.
در این دیدارهمچنین وزیر تجارت و صنعت کشور سومالی با اشاره به وجود کارخانجات متعدد در این کشور قبل از فروپاشی دولت مرکزی گفت : قبلا 300 کارخانه در سراسر سومالی در زمینه های تولید شکر ، پوشاک و پارچه ، پالایش نفت ، نیروگاه برق ، کنسرو سازی و شیر وجود داشت و از شما در خواست می کنیم تا با تجارب خودتان به ما در بازسازی آنها کمک کنید.
محمود احمد حسن اضافه کرد : پیشنهاد می کنم که ارتباط بین اتاقهای بازرگانی دو کشور ایجاد شود چراکه اتاق چتری است برای تعاونیهای کشور و ما نیز در زمنیه توسعه همکاریهای اقتصادی روشها و فرمولهایی را در اختیار داریم.
احمد حسن به وجود بیش از 60 میلیون راس دام در این کشور اشاره کرد و گفت : کشور ما از لحاظ وجود منابع طبیعی و دامی بسیار غنی است و وجود 3 هزار مایل ساحل دریایی و منابع دیگر از جمله معادن و نفت در کشور ما از دیگر مزیتهایی است که ایران می تواند از آنها به نفع ما و کشور خود بهره برداری کند.
تجهیز سیستم حمل و نقل وزارت صنعت و تجارت سومالی و برگزاری دوره های آموزشی از سوی ایران برای کارکنان بخشهای تجارت و صنایع این کشوراز دیگر درخواستهای طرف سومالیایی در دیدار انجام شده بود.

۱۳۹۲/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...