نسخه چاپی

اوباما:در كشتن مردم عالی عمل می‌كنم

كتابی جدید درباره مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۲ در آمریكا نوشت، باراك اوباما در خصوص حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا به مشاورانش گفته است: «من واقعا در كشتن مردم عالی عمل می‌كنم.»

به گزارش نما به نقل از روزنامه دیلی میل نوشت: این افشاگری درست زمانی صورت گرفت که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۰۹ میلادی برای استفاده از حملات پهپادی به منظور هدف قرار دادن شبه‌نظامیان و مظنونین تروریست به‌ویژه در پاکستان و یمن به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

دفتر تحقیقات روزنامه‌نگاری مستقر در لندن برآورد می‌کند که اوباما دستور ۳۲۶ حمله پهپادی را صادر کرده است. پهپادهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از سال ۲۰۰۴ میلادی ۲۵۰۰ تا ۳۶۰۰ تن از جمله ۹۰۰ غیرنظامی را کشته‌اند.

کتاب "قمار: تغییر بازی ۲۰۱۲" به نوشته مارک هالپرین و جان هیلمن که قرار است روز سه‌شنبه منتشر شود، در بازبینی اولیه جزئیات حیرت‌آوری را مطرح کرد.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره‌ای گذرا به این کتاب نوشت، اوباما در حالی که درباره برنامه پهپادی با مشاورانش صحبت می‌کرد، گفت: من واقعا در کشتن مردم عالی عمل می‌کنم.

دولت اوباما هنوز درباره گزارشات منتشر شده از اظهارات اوباما اظهار نظر نکرده است.

این در حالی است که دن فایفر، مشاور اوباما به شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت: اوباما از این افشاگری‌ها عاجز شده است. من درباره این کتاب با او صحبت نکرده‌ام و هنوز آن را نخوانده‌ام. اوباما نیز هنوز کتاب را نخوانده اما او از افشاگری‌ها متنفر است.

اوباما از حملات پهپادی‌اش به عنوان اقدامی ضروری برای متوقف کردن تروریست‌ها پیش از آنکه بتوانند به غیرنظامیان حمله کنند، دفاع کرده است.

۱۳۹۲/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...