نسخه چاپی

ارتباط بروز آفت با استرس

یك دندانپزشك با بیان اینكه تاكنون علت مشخصی برای بروز آفت دهان مشخص نشده است، عنوان كرد: تحقیقات جدید نشان می‌دهد ارتباطی میان استرس و بروز آفت وجود دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر شاهرخ رسولی تبار زخم‌های متعدد ایجاد شده بر روی نقاطی از لب پایین و گاها بر روی زبان را که همراه با درد و سوزش می‌باشد را آفت دهانی معرفی کرد.

به گفته رسولی تبار بروز آفت علت مشخصی نداشته و در ایجاد آن زمینه‌های ارثی و ژنتیکی دخیل هستند.

این دندانپزشک یادآور شد: آمارها نشان می دهد زمانی که افراد با استرس بیشتری مواجه می شوند، تعداد دفعات بروز آفت بیشتر می‌شود که همین مسئله ارتباط آفت را با استرس تایید می‌کند اما هنوز این مسئله اثبات نشده است.

وی با بیان اینکه آفت ممکن است در همه سنین ایجاد شود، بیشترین شیوع آن را در سنین میانسالی عنوان کرد.

به گفته رسولی تبار سیکل این عارضه 14 روز است که پس از طی این مدت آفت همانگونه که بدون علت ایجاد شده بدون علت نیز از بین می رود.

این دندانپزشک زیر زبان، کناره‌های زبان و نزدیک گونه را شایعترین محل ایجاد آفت در حفره دهانی عنوان کرد.

وی با اشاره به از بین رفتن لایه مخاطی بر روی لایه عصبی درون دهان و روی زبان به هنگام ایجاد آفت، اظهار داشت: با از بین رفتن این لایه هنگام غذا خوردن با برخورد غذا به لایه های عصبی زیرین فرد احساس درد می کند که به همین علت با مراجعه به پزشک پماد مخصوص بی حس کننده و نیز برخی آنتی بیوتیک ها برای کاهش درد آفت برای شخص تجویز می شود.

این دندانپزشک اظهار داشت: این داروها بیشتر جنبه نگهدارنده و کاهش دهنده درد داشته و تاثیری بر روی روند درمانی آفت ندارند.

۱۳۹۲/۸/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...