نسخه چاپی

از عدم تمكین شریعتمداری به قانون تا اعلام ترحیم باراك اوباما

مراسم یوم‌الله 13 آبان در حالی برگزار شد كه با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران مستقر در سطح شهر، مراسم یوم‌الله 13 آبان در حالی امروز (دوشنبه) در محل لانه جاسوسی (سفارت سابق آمریکا) در تهران آغاز شد که با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

* اعلامیه ترحیم باراک اوباما

یکی از جالب‌ترین حاشیه‌های مراسم امروز حمل پلاکاردی با عنوان اعلامیه ترحیم باراک اوباما بود که بر روی آن نوشته شده بود با نهایت شادی و مسرت به درک واصل شدن مزدور باراک اوباما را به اطلاع تمامي ظالمین و مستکبرین جهان می‌رسانیم. به همین مناسبت مراسم جشن و پایکوبی روز دوشنبه سیزدهم آبان 1392 در خیابان طالقانی و لانه جاسوسی (سفارت سابقه آمریکا) برگزار می‌شود. علت مرگ آن مستکبر هراس از گسترش انقلاب اسلامی است. از طرف تمامی مستکبرین جهان و سایر بستگان.

* حسین شریعتمداری هم از قانون سرباز زد

یکی از مهمترین مشکلات راهپیمایی امروز که معمولا در تجمعات این چنینی وجود دارد عدم مدیریت جایگاه‌ها و تلاش برای راحتی حاضرین در مراسم است.

امروز نیز اطراف جایگاه سخنران مراسم 13 آبان را با داربست به طور کامل بسته بودند به طوری که عبور و مرور مردم به کندی صورت می‌گرفت و مردم مجبور بودند برای تردد به حرف ماموران مستقر گوش نکنند و از لابه‌لای داربست‌ها تردد کنند.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان نیز همانند سایر مردم در حالی این کار را انجام داد که طبق قواعد تعریف شده این مراسم غیرقانونی به شمار می‌رفت.

عکاسان بی‌شمار

یکی دیگر از مهمترین حواشی در راهپیمایی امروز که به چشم می‌خورد تعداد زیادی عکاس بودند که معلوم نبود آیا واقعا عکاس خبری هستند یا صرفا برای خودشان عکاسی می‌کنند ولی به هر حال تعداد آنها بیشتر از روال عادی و معمولی بود.

* مرگ بر آمریکای هوایی

در ادامه مراسم راهپیمایی امروز یکی از شرکت‌کنندگان در این مراسم خود را به بالای یکی از درخت‌های حاضر در خیابان رساند و از بالای درخت با در دست داشتن پلاکاردی شعار مرگ بر آمریکا سر داد که این اقدام وی باعث جلب توجه حاضرین در مراسم شد.

* بیلبوردهای صداقت آمريکايي

یکی دیگر از موضوعات نمایان در مراسم امروز وجود بیلبوردهایی تحت عنوان صداقت آمریکایی بود که تصاویری با مضمون‌های مختلف بر روی آنها طراحي شده بود.

بر روی یکی از بیلبوردها تصویر دو مذاکره‌کننده به عنوان نمایندگان ایران و آمریکا بر سر میز مذاکره بود که قسمت زیرتنه شخصیت امریکایی که زیر میز است و دیده نمی‌شود حالت نظامی دارد و قسمت نیم‌تنه فوقانی آن که دیده می‌شود کت و شلوار و لباس رسمی است و این نشان می‌دهد که مذاکره‌کنندگان آمریکایی ظاهر و باطن یکسانی ندارند.

همچنین در دیگر تصاویر به همراه داشتن سگ، اسلحه و ... توسط نماینده آمریکایی بر سر میز مذاکره دیده می‌شود.

در پایان مراسم یوم‌الله 13 آبان که با اذان ظهر به افق تهران مقارن شد یکی از حاضرین در گوشه‌ای از خیابان اذان گفت.

۱۳۹۲/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...