نسخه چاپی

لاریجانی در نطق پیش از دستور؛‌

عسگراولادی مجاهدانه و رهیده از دنیا، از آرمان‌های امام راحل و مقام معظم‌رهبری حمایت می‌كرد

رئیس مجلس ضمن تسلیت درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی گفت: وی در همه عرصه‌های سیاسی مبارزات ملت ایران مجاهدانه و رهیده از دنیا یك سره در حمایت از آرمان‌های امام (قدس) و رهبر معظم انقلاب و در طریق روحانیت عمل كرد

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 15 آبان) مجددا درگذشت حبیب الله عسگراولادی یار دیرینه امام(ره) و رهبری را تسلیت گفت.

وی افزود: روز گذشته در آغاز دهه عزای حسینی باخبر شدیم که صدیق مکرم و یار باوفادار انقلاب حضرت آقای عسگر اولادی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

لاریجانی تصریح کرد: رحلت عزیز انقلاب و این مبارز نستوه را به نمایندگان، ملت عزیز و خانواده محترمشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور اظهار داشت: عسگر اولادی حسینی زیست و در ایام عزای حسینی بار سفر دیار با حق را بربست، سال‌ها مبارزه با رژیم ستمشاهی و تحمل بیش از یک دهه زندان دژخیمان دیکتاتوری آمریکایی، از وی استوانه‌ای در استواری در مبارزه و پایداری در مسیر حق ساخت.

نماینده قم تصریح کرد: اوایل پیروزی انقلاب که همزمان با آزادی وی از زندان بود زندگی خود را وقف حمایت از مستضعفان و یاری رساندن به مستمندان کرد و کمیته امداد با همت این مرد الهی شکل گرفت، وی در همه عرصه‌های سیاسی مبارزات ملت ایران مجاهدانه و رهیده از دنیا یک سره در حمایت از آرمان‌های امام (قدس) و رهبر معظم انقلاب و در طریق روحانیت عمل کرد.

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی کشورمان ادامه داد: اقدامات سیاسی او سازمان یافته بود اما هیچ رنگی از گروه گرایی و وابستگی حزبی در آن دیده نمی‌شد ضمن تشکیلاتی بودن رهیده از بازی‌های خرده گروهی بود.

وی اظهار داشت: با داشتن نگاه متعالی به حرکت انقلاب، آرمان‌های بزرگی که بر دوش انقلاب تکاملی اسلام قرار دارد، وی را به فراسوی درگیری‌های جهانی سوق می‌داد لذا نگاه مرحوم عسگر اولادی به مسائل مختص انقلاب همیشه طبیبانه و از سر حکمت انقلابی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بارها دیده می‌شد در بحث‌های انتخاباتی با گذشت از خواسته‌های تشکیلاتی که در بسیاری از مواقع نیز به حق بود مسیر را برای همگرایی بیشتر طرفداران انقلاب هموار می‌کرد.

لاریجانی تاکید کرد: به همین وی جهت نقش پیش رویی در ساماندهی نیروهای انقلابی داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآوری کرد: از عناصر مهم نگاه نافذ وی به حرکت انقلاب، اصالت دادن به مشی روحانیت در این راه بود، از دوران نوجوانی که برکت آیت‌الله کاشانی دل بسته بود تا آغاز نهضت بیداری امام همواره یار امام خمینی (ره) بود و در مبارزه بود و پس از پیروزی انقلاب نیز حرکت‌های تشکیلاتی را با راهنمایی روحانیت مقرون به توفیق می‌دانست.

وی افزود: او حکمت انقلابی را در این نکته می‌دانست که اصالت فکری در مبارزه نباید تحت‌الشعاع احساسات زودگذر قرار گیرد به نظر وی، صدق و صفا در مبارزه وقتی اثر بخش است که با اصالت فکری همراه باشد و وی به درستی این اصالت را در همنوایی و پیروی از روحانیت می‌دانست.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: لذا برای وصول به این راهبرد عمیق در تاکتیک‌ها پرگذشت بود در دوره‌ای که نسیم جوانگرایی آبادگران را به صحنه آورد و عده‌ای حتی از ذکر اسامی چند نفر از تشکیلات موتلفه ابا داشتند، وی با گذشت انقلابی مسیر را باز کرد و با دوراندیشی به مسائل انقلاب می‌نگریست.

وی اظهار داشت: عسگراولادی در طریق مسیر حق و ارائه نظر خود شجاع بود و از قیل و قال سیاسی نمی‌هراسید در مکاتبات سیاسی خود چه در دوران دوم خرداد و چه در سال گذشته ماموریت حق‌طلبانه برای خویش قائل بود.

لاریجانی در ادامه گفت: سال گذشته که مکتوباتی در حوادث سیاسی جاری کشور داشت روزی به مجلس تشریف آورد و در فلسفه کار خویش نکاتی بیان داشت و فرمود، من روزهای چندی از عمرم باقی نمانده است احساس می‌کنم ماموریتی برای نیروهای انقلاب دارم در سیمای او حق‌طلبی، شجاعت، گذشت و فضیلت موج می‌زد.

رئیس مجلس تاکید کرد: به راستی او در راه انقلاب حکیمی مجاهد بود و زندگی او یکسره داستان راستان انقلاب بود.

لاریجانی در پایان گفت: بر روح پاک این مبارز خستگی‌ناپذیر درود می‌فرستیم و از خداوند منان علو درجات برای آن عزیز سفر کرده آرزو می‌کنیم.

اضافه می شود مرحوم حبیب‌الله عسگر اولادی دبیر کل اسبق حزب موتلفه اسلامی و دبیر کل جمعیت پیروان خط امام و رهبری روز گذشته سه شنبه 14 آبان ماه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان دی در تهران دار فانی را وداع گفت، ضمنا مراسم تشییع پیکر مرحوم فردا (پنجشنبه، 16 آبان) ساعت 9 صبح از مقابل مدرسه عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد.

۱۳۹۲/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...