نسخه چاپی

ابتكار ظریف پیش از جلسه با اشتون و كری

با ورود جان كری، وزیر خارجه آمریكا به ژنو، بحث ها درباره احتمال رسیدن به توافق هسته ای میان ایران و غرب بیش از هر زمان دیگری جدی شده است. این در حالی است كه پیش از وی نیز وزرای خارجه فرانسه و آلمان انگلیس به ژنو سفر كرده بودند.

هنوز هیچ متنی به عنوان توافق میان ایران و طرف غربی به نگارش درنیامده است.در همین حال، برخی رسانه ها می کوشند مذاکرات به شکست بیانجامد.
این در حالی است که اشتون از ظریف خواسته‎ در جلسه سه نفره با جان کری‎ به توافق برسند.‎ ظریف قبل از اینکه‎ به این جلسه برود از چین و روسیه خواست تا این دو کشور نیز به مداکرات بپیوندند. گفتنی است وزرای خارجه این دو کشور در مذاکرات حضور ندارند.

کاترین اشتون نیز برای استقبال از جان کری به فرودگاه ژنو رفت تا از وی استقبال کند. لحظاتی پیش وی به همراه جان کری به محل مداکرات وارد شد.

در حال حاضر، اشتون و کری به صورت خصوصی مشغول گفت و گو درباره موضوعات موردنظر هستند و در طرف مقابل، محمد جواد ظریف نیز پس از دیدار با نماینده روسیه، اکنون در حال مذاکره با نماینده چین در گروه 1+5 می باشد.

همه تحولات حاکی از آن است که به احتمال زیاد میان دو طرف توافق صورت گیرد. اما بر اساس گزارشات احتمال این مذاکرات به فردا موکول شود و امروز پایان نیابد.

۱۳۹۲/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...