نسخه چاپی

حبیبی:

تجلیل از عسگراولادی تجلیل از ادب و آداب یك متدین انقلابی است

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی گفت: تجلیل از عسگراولادی تجلیل از ادب و آداب یك متدین انقلابی است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محمدنبي حبيبي" در پايان نشست هفتگي دبيران حزب متبوعش با اشاره به بزرگداشت مرحوم "عسگراولادي"، اظهار داشت: تكريم شخصيت عسگراولادي وظايف ما را در پيمودن راه و منش انقلابي وي دوچندان مي‌كند، ما بايد حافظ فرهنگ، اخلاق و آداب و فضايلي باشيم كه او به نيكي براي جامعه انقلابي ما به يادگار گذاشته است.

وي افزود: مردم با حضور خود در تشييع پيكر پاك حبيب انقلاب نشان دادند، هر كس روابط خود را از روي صدق، انصاف، عدالت و اخلاص با امام جامعه اسلامي برقرار كند، مردم در تكريم و تعظيم او ترديد نمي‌كنند.

حبیبی با بيان اينکه مرحوم عسگراولادي از بنيان‌گذاران حزب موتلفه اسلامي بود، تصریح کرد: وي در نشست‌هاي حزبي همواره بر پيمودن راه رهبري و هماهنگ بودن با آهنگ رهبري تاكيد مي‌کردد، اين موضوع اولين و آخرين وصيت سياسي وي است، ما وظيفه شرعي در پيمودن اين راه را داريم و از حضرت باريتعالي خواستاريم كه توفيق ادامه اين راه را به مجموعه حزب موتلفه اسلامی عطا فرمايد.

وی ادامه داد: آن قسمت از شخصیت مرحوم عسگر اولادی که تقریبا مغفول واقع شده، خصوصیات مدیریتی وي است، عسگراولادي در تصمیم‌گیری‌های جمعی به جای ساکت کردن اقلیت به قانع کردن اعتقاد داشتند و بارها تذکر می‌داد که اکثریت هم نباید کارش به دیکتاتوری کشیده شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بيان اينکه مشورت‌پذيري مرحوم عسگراولادي در كارهاي تشكيلاتي و غير تشكيلاتي، زبانزد افرادي بود كه از نزديك با وي همكاري داشتند، تاکید کرد: وي به استناد روايت از معصومين عليهم السلام كه هر گاه دو نفر مؤمن براي كار خيري به مشورت بپردازند، خداوند متعال قول داده است كه سومي اين دو نفر باشد، روحيه مشورت پذيري بالايي داشت.

وی افزود: مرحوم استاد عسگراولادي اعتقاد راسخ داشتند كه در حوزه‌هاي مديريتي، اتكا سيستم بايد تا آنجا كه ممكن است جايگزين اتكا به "فرد" شود.

حبیبی خاطر نشان کرد: براي آگاهي مديران و ثبت در تاريخ مي‌گويم كه از حدود 15 سال پيش مرحوم عسگراولادي به اعضاي شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي اعتراض داشت كه چرا انتخاب وي به عنوان دبير كل حزب را تكرار مي‌كنند در نهايت با اتمام حجتي كه با اعضاي شوراي مركزي كرد و بر خلاف ميل اعضاي شوراي مركزي، از دبير كلي حزب كناره‌گيري و موضوع را مديريت كردند تا اصل تغيير دبير كل در حزب موتلفه اسلامی تحقق پيدا كند.

وی ادامه داد: تقيّد مرحوم عسگراولادي به رعايت همه موازين اخلاق اسلامي نظير تواضع، مشورت پذيري، احترام كامل به همه افرادي كه در حوزه مديريتي همكاري داشتند، يك خصوصيت مثال زدني بود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تازه‌ترين گفتگوها در ژنو در مورد پرونده هسته‌اي ايران، اظهار داشت: از اينكه رژيم صهيونيستي از گفتگوها ناراضي است فهميده مي‌شود كه ديپلمات‌هاي ما تا كنون درست عمل كرده‌اند.

وي افزود: رژيم صهيونيستي در راه گفتگوها سنگ‌اندازي مي‌كند، اين رژيم دشمن شماره يك ملت ايران است و با تحريك آمريكا و ديگر قدرت‌ها در مذاكرات اخلال مي‌كند.

حبیبی ادامه داد: براي اولين بار سخن از يك توافق براي رسيدن به يك فرآيند براي حل مناقشات هسته‌اي ايران است؛ ما اميدواريم گفتگوها به نتيجه برسد و بهانه جويي‌هاي دشمنان اسلام از نظام خاتمه يابد.

وي افزود: تيم مذاكره‌كننده کشورمان كار سختي پيش رو دارند و ما براي آنان آرزوي موفقيت داريم و مادامي كه در چارچوب‌هاي مشخص از سوي نظام حركت كنند، از آنان حمايت خواهيم كرد، بي‌ترديد اگر توفيقي در اين دور مذاكرات نصيب شود مديون حضور عظيم مردم در بزرگداشت يوم الله 13 آبان هم هستيم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تأخير افتادن مذاكرات ژنو 2، بیان داشت: طرفين مناقشه در سوريه تا زماني كه مخالفان دولت قانوني سوريه بر راه حل نظامي تاكيد دارند، به نتيجه نخواهند رسيد.

وي افزود: آن‌ها به توافقات در ژنو يك عمل نكردند و يك دوره طولاني ترور، كشتار و وحشت را به مردم سوريه تحميل شد و در برابر اراده ملت سوريه و مقاومت اين کشور قرار گرفتند، ارتش و ملت سوريه پاسخ قاطعي به آنان داده است.

حبیبی با اشاره به اختلاف گروه‌هاي معارض ملت سوريه، تصريح کرد: معارضين هرگز به وحدت نخواهند رسيد، اگر هم به قدرت برسند، جنگ داخلي در سوريه تازه شروع خواهد شد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد تصويب لايحه اصلاح بودجه سال 92 و تلاش‌هاي دولت در مورد ارائه به موقع بودجه سال 93، اظهار داشت: پيش بيني درآمدها و برآورد هزينه‌ها كه اصلي‌ترين وظيفه دولت در بودجه‌نويسي است، نبايد به فراموشي سپرده شود و دولت كنوني بايد مراقب باشد كه دچار برخي از خطاهاي دولت‌هاي گذشته نشود.

وي افزود: اگر پيش‌بيني‌ها و برآوردها واقعي نباشد دچار آسيب كسري بودجه كاذب خواهيم شد.

حبیبی با اشاره به اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و برخورد دولت با منابع حاصل از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، تصریح کرد: اعداد و ارقام اعلامي دولت با اعداد و ارقام واقعي در مورد پيش‌بيني درآمدها و برآورد هزينه‌ها در باره اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها جاي ترديد دارد، دولت و مجلس در مديريت منابع حاصل از هدفمندي يارانه‌ها و نيز احصاء اين درآمدها بايد دقيق عمل كنند.

وي در پايان با گراميداشت شهداي كربلا و نيز تعظيم شعائر عاشورا، خاطرنشان کرد: ملت ايران در پرتو فرهنگ عاشورا و در پايبندي به ولايت فقيه در برابر زياده‌خواهي استكبار جهاني، به مقاومت و مبارزه ادامه دهد و انقلاب را در پيچ مهم تاريخي كه در پيش دارد ياري رساند.

۱۳۹۲/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...