نسخه چاپی

تحریم های شدیدتر قبل از رسیدن به توافق هسته ای

«آن ها می خواهند تحریم های شدیدتری را علیه ایران تصویب كنند تا از امتیاز دادن زیاد واشنگتن به تهران درخلال تعامل هسته ای جلوگیری شود.»

به گزارش نما، قانون‌گذاران آمریکایی اعلام کردند، درپی تشدید تحریم های ایران قبل از شکل گیری هر توافقی هستند.





به نوشته رویترز (reuters)، آن ها می خواهند تحریم های شدیدتری را علیه ایران تصویب کنند تا از امتیاز دادن زیاد واشنگتن به تهران درخلال تعامل هسته ای جلوگیری شود. باب منندز، سناتور دموکرات، گفت: کمیته روابط خارجی سنا، به سوی تحریم های بیشتر حرکت خواهد کرد تا در ادامه مذاکرات، فشار بر ایران را حفظ کند.





این خبرگزاری با اشاره به کارشکنی قانون‌گذاران آمریکایی دربرابر امیدهای به وجود آمده برای رسیدن به توافق هسته ای افزود: دیپلمات ها می گویند، علیرغم شکست دور اخیر مذاکرات که در سطح بالا با ایران برگزار شد، هنوز امکان دستیابی به توافق وجود دارد.





رویترز نوشت: موضع قانون‌گذاران، تردید و بدبینی گسترده کنگره آمریکا نسبت به بهبود روابط ایران و قدرت های جهانی را منعکس می کند. این اظهارنظرها، همزمان با لابی جدید اسرائیل علیه پیشنهاد هسته ای تهران مطرح شده است.





در ادامه این گزارش می خوانیم: آخرین دور از مذاکرات در راه رسیدن به توافقی بر سر پیشنهاد اولیه، ناکام ماند. طبق این پیشنهاد، تحریم های بین المللی در ازای محدود شدن برنامه هسته ای ایران، کاهش می یافت. مذاکره کنندگان، ده روز پس از این شکست، بار دیگر دور هم جمع می شوند. مذاکرات جدید در سطحی پایین تر از وزاری خارجه برگزار خواهد شد، اما انگلیس و روسیه گفته اند که شانس رسیدن به توافق واقعا بالاست.





رویترز افزود: در مذاکرات اخیر، قبل از ایجاد اختلاف بین آمریکا و متحدان اروپایی اش، طرفین در آستانه توافق به نظر می رسیدند اما لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، این توافق را رد کرد و آن را "بازی احمقانه" ای خواند که حاوی امتیازات یکطرفه است.

۱۳۹۲/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...