نسخه چاپی

اولین و آخرین وصیت سیاسی مرحوم عسگراولادی

دبیر كل حزب مؤتلفه گفت: مرحوم عسكراولادی از بنیانگذاران حزب مؤتلفه اسلامی بود كه پیمودن راه رهبری اولین و آخرین وصیت سیاسی اوست.

به گزارش نما، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: تکریم شخصیت عسگراولادی وظایف ما را در پیمودن راه و منش انقلابی وی دوچندان می‌کند. ما باید حافظ یک فرهنگ، اخلاق و آداب و فضایلی باشیم که او به نیکی برای جامعه انقلابی ما به یادگارگذاشته است. وی افزود: مردم با حضور خود در تشییع پیکر پاک حبیب انقلاب نشان دادند هر کس روابط خود را از روی صدق، انصاف، عدالت و اخلاص با امام جامعه اسلامی برقرار کند مردم در تکریم و تعظیم او تردید نمی‌کنند.

حبیبی تصریح کرد: مرحوم عسگراولادی از بنیانگذاران حزب موتلفه اسلامی بود. او در نشست های حزبی همواره بر پیمودن راه رهبری و هماهنگ بودن با آهنگ رهبری تاکید می‌فرمود. این اولین و آخرین وصیت سیاسی اوست، ما وظیفه شرعی در پیمودن این راه را داریم و از حضرت باریتعالی خواستاریم که توفیق ادامه این راه را به مجموعه حزب موتلفه اسلامی عطا بفرماید.

وی ادامه داد: آن قسمت از شخصیت مرحوم عسگر اولادی که تقریبا مغفول واقع شده است، خصوصیات مدیریتی ایشان است. ایشان در تصمیم گیری های جمعی به جای ساکت کردن اقلیت به قانع کردن اعتقاد داشتند و بارها تذکر می دادند که اکثریت هم نباید کارش به دیکتاتوری کشیده شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد : مشورت‌پذیری ایشان در کارهای تشکیلاتی و غیر تشکیلاتی زبانزد همه کسانی بود که از نزدیک با ایشان همکاری داشتند و استنادشان این بود که از معصومین علیهم السلام روایت است که هر گاه دو نفر مؤمن برای کار خیری به مشورت بپردازند خداوند متعال قول داده است که سومی این دو نفر باشد. وی افزود: مرحوم استاد عسگراولادی اعتقاد راسخ داشتند که در حوزه‌های مدیریتی اتکا به «سیستم باید تا آنجا که ممکن است جایگزین اتکا به «فرد» شود.

حبیبی خاطر نشان کرد: برای آگاهی مدیران و ثبت در تاریخ می‌گویم که از حدود ۱۵ سال پیش مرحوم آقای عسگراولادی به اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اعتراض داشت که چرا انتخاب ایشان به عنوان دبیر کل حزب را تکرار می‌کنند در نهایت با اتمام حجتی که با اعضای شورای مرکزی کردند و بر خلاف میل اعضای شورای مرکزی از دبیر کلی حزب کناره‌گیری و موضوع را مدیریت کردند تا اصل تغییر دبیر کل در حزب موتلفه اسلامی تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: تقیّد ایشان به رعایت همه موازین اخلاق اسلامی نظیر تواضع، مشورت پذیری، احترام کامل به همه افرادی که در حوزه مدیریتی ایشان همکاری داشتند یک خصوصیت مثال زدنی بود. دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تازه‌ترین گفتگوها در ژنو در مورد پرونده هسته‌ای ایران اظهار داشت: از اینکه رژیم صهیونیستی از گفتگوها ناراضی است فهمیده می‌شود که دیپلماتهای ما تا کنون درست عمل کرده‌اند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در راه گفتگوها سنگ‌اندازی می‌کند. این رژیم دشمن شماره یک ملت ایران است و با تحریک آمریکا و دیگر قدرتها در مذاکرات اخلال می‌کند. حبیبی گفت: برای اولین بار سخن از یک توافق برای رسیدن به یک فرآیند برای حل مناقشات هسته‌ای ایران است؛ ما امیدواریم گفتگوها به نتیجه برسد و بهانه جویی‌های دشمنان اسلام از نظام خاتمه یابد.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده از طرف کشورمان کار سختی در پیش رو دارند و ما برای آنها آرزوی موفقیت داریم و مادام که در چارچوبهای مشخص شده از سوی نظام حرکت می‌کنند از آنان حمایت خواهیم کرد. بی تردید اگر توفیقی در این دور مذاکرات نصیب شود مدیون حضور عظیم مردم در بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان هم هستیم. دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تأخیر افتادن مذاکرات ژنو ۲ بیان داشت: طرفین مناقشه در سوریه هیچ وقت به نتیجه نخواهند رسید تا موقعی که مخالفان دولت قانونی سوریه بر راه حل نظامی تاکید دارند. مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

وی افزود: آنها به توافقات در ژنو یک عمل نکردند و یک دوره طولانی از ترور، کشتار و وحشت را به مردم سوریه تحمیل کردند. آنها در حقیقت در برابر اراده ملت سوریه و مقاومت قرار گرفتند. ارتش و ملت سوریه در این مورد پاسخ قاطعی به آنها داده است. حبیبی با اشاره به اختلاف گروههای معارض ملت سوریه گفت: معارضین هرگز به وحدت نخواهند رسید. بر فرض محال هم به قدرت برسند. جنگ داخلی در سوریه تازه شروع خواهد شد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد تصویب لایحه اصلاح بودجه سال ۹۲ و تلاشهای دولت در مورد ارائه به موقع بودجه سال ۹۳ اظهار داشت: پیش بینی درآمدها و برآورد هزینه‌ها که اصلی‌ترین وظیفه دولت در بودجه‌نویسی است نباید به فراموشی سپرده شود و دولت کنونی باید مراقب باشد که دچار برخی از خطاهای دولتهای گذشته نشود. وی افزود: اگر پیش‌بینی‌ها و برآوردها واقعی نباشد دچار آسیب کسری بودجه کاذب خواهیم شد.

حبیبی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و برخورد دولت با منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: اعداد و ارقامی اعلامی دولت با اعداد و ارقام واقعی در مورد پیش‌بینی درآمدها و برآورد هزینه‌ها در باره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها جای تردید دارد.دولت و مجلس در مدیریت منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و نیز احصاء این درآمدها باید دقیق عمل کنند.

وی در پایان با گرامیداشت شهدای کربلا و نیز تعظیم شعائر عاشورا اظهار داشت: ملت ایران در پرتو فرهنگ عاشورا در پایبندی به ولایت فقیه در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی به مقاومت و مبارزه ادامه دهد و انقلاب را در پیچ مهم تاریخی که در پیش دارد یاری رساند.

۱۳۹۲/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...