نسخه چاپی

كلاهبرداری ۱۰میلیاردی یك اعدامی!

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت: مجرم زندانی كه با تشكیل باندی در داخل زندان اقدام به كلاهبرداری از ۸۰ نفر به شیوه كارت به كارت نموده بود شناسایی شد.

به گزارش نما به نقل از جام جم، صابر عباس زاده اظهار کرد: پرونده ای از شعبه ۱۵بازپرسی دادسرای عمومی وانقلاب تبریز به این پلیس ارجاع و با توجه به اهمیت موضوع حسب دستور به اداره عملیات ویژه ارجاع و از شاکی پرونده به هویت خانم دکتر «ف- ج» در خصوص شکایت وی تحقیق به عمل آید.

وی افزود: شاکی بیان داشت شخصی به هویت (س) ضمن تماس تلفنی با اینجانب خود را مدیر عامل شرکت نفت معرفی و اظهار داشت ما می خواهیم ۳۰ نفر از کارمندان نسوان برای انجام ویزییت به شما معرفی کنیم و حق ویزیت را از طریق کارت به کارت به حساب واریز خواهیم کرد به اصرار وی بنده را به نزدیک ترین عابر بانک کشانده و عملیات گفته شده از سوی نامبرده اقدام و متوجه شدم مبلغ ۱۶میلیون تومان ازحساب بنده برداشت شده است از متهم شکایت و تقاضای رسیدگی کردم.

عباس زاده ادامه داد: در این خصوص تمام اقدامات فنی ازسوی اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی انجام و متهمان در استان های رشت و البرز شناسایی و اکیپی به منظور دستگیری آنان اعزام شد.

این مقام انتظامی افزود: پس از ثبت و صدور پرونده و انجام تشریفات قانونی پرونده از سوی معاون دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب کرج به اداره ۱۴ پلیس آگاهی کرج ارجاع و با بررسی متهمان سابقه دار مشخص شد متهم اصلی پرونده به هویت «ف- ح» دارای سوابق کیفری بازداشت موقت در زندان قزلحصار کرج که به اتهام کلاهبرداری های متعدد و به اتهام خرید و فروش موادمخدر از نوع شیشه به وزن۷۰۰/۱گرم محکوم به اعدام شده است.

عباس زاده در ادامه گفت: با اخذ مجوز قضایی از شعبه ۱۱دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب کرج متهم موصوف از زندان قزلحصار تحویل و در حضور قاضی شعبه ۱۱دادیاری از وی درباره اتهام وارده و سایر بزه های ارتکابی تحقیق که صراحتا علاوه براینکه به بزه انتسابی معترف به سایر پرونده های مسبوق به سابقه این یگان نیز اعتراف واظهار داشت بنده با استفاده از گوشی های پیشرفته مدل بالا که از ماموران زندان خریداری و وارد سایت نظام پزشکی استان آذربایجان شرقی شده و آدرس و مشخصات آنها را استخراج و با معرفی خود به عنوان مدیر شرکت نفت و یا به عناوین مختلف و اغفال شکات با شگرد موصوف و کشاندن آنها به پای دستگاه خودپرداز اقدام به کلاهبرداری ازمردم درسطح کشور کرده ام.

وی ادامه داد: متهم در ادامه اعترافات خود بیان کرد که با همدستی سایر مجرمان در زندان قزلحصار به نام های «ح- ح»، «د- الف»، «ح- ق»، «ت-غ» و «ح- ب» با عناوین (سرهنگ یا سرگرد ناجا –برنده شدن در طرح های مختلف همراه اول )اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال کرده و پس از تخلیه حساب وجوه کلاهبرداری شده از طریق اشخاصی به هویت های «غ- ن»، «الف- ج» و «ق- م» که در بیرون از زندان به سر می برند به صورت گسترده و کاملا سازمان یافته برداشت وجه نقد صورت می گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: پس از اتمام تحقیقات پرونده در معیت متهم مذکور به نظر مقام قضایی ارسال با تشدید قرار مناسب روانه زندان قزل حصار شد.

۱۳۹۲/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...