نسخه چاپی

اكرمی: دنیا فهمید ایران دنبال مذاكره و تفاهم است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: اگر می خواهیم كه مذاكرات برای ایران دستاوردهای سنگین تر و بهتری داشته باشد باید در درون جامعه انسجام، اتحاد و اتفاق نظر حاكم شود و به دنبال آن رونق اقتصادی را دنبال كنیم.

به گزارش نما، حجت الاسلام سید رضا اکرمی درباره دستاوردهای مذاکرات اخیر ایران با ۱+۵ پس از اعلام اعتماد رهبر معظم انقلاب نسبت به تیم مذاکره کننده کشورمان اظهار کرد: به نظر می آید در موضوع مذاکره اصل موضوع یک امر مفید بوده و حتی تا همین جا هم که مذاکرات بر مبنای اصول پیش رفته، مفید بوده است.

وی مفید بودن مذکرات را مربوط به باز کردن موضوع از سوی رسانه های داخلی و بین المللی برای مردم ایران و جهان خواند و افزود: پس از انعکاس بازتاب مذاکرات توسط رسانه های داخلی و بین المللی مشخص شد که ایران خواهان مذاکره و تفاهم است و آن گروه مقابل نمی خواهد این تفاهم شکل بگیرد و خواستار تسلیم ایران در برابر خواسته های خود است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ۱۲ آبان ماه خود فرمودند حداقل دستاورد مذاکرات این است که این یک تجربه خواهد بود.

وی با تاکید بر این که مذاکرات هنوز به پایان نرسیده و طبق توافق صورت گرفته طی ۱۰ روز آینده ادامه خواهد یافت عنوان کرد: نمی توانیم از الان بگوییم که این مذاکرات هیچ نتیجه مثبتی در جهت کاهش تحریم ها و رفع مشکلات نداشته است و یا دستاوردهای بسیاری به دنبال داشته است، نباید در این باره عجله و پیش بینی های قبل از موعد کنیم.

اکرمی با بیان اینکه فرصت برای ما و جامعه بین الملل برای انجام مذاکرات و رسیدن به توافق همچنان باقی است، یادآور شد: اگر می خواهیم که مذاکرات برای ایران دستاوردهای سنگین تر و بهتری داشته باشد باید در درون جامعه انسجام، اتحاد و اتفاق نظر حاکم شود و به دنبال آن رونق اقتصادی را دنبال کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: نظر برخی گروه های مقابل در مذاکرات این است که جمهوری اسلامی ایران از نظر اقتصادی مشکل دارد و باید فشار بیاورند تا ما تسلیم شویم، لذا باید ابتدا مشکلات داخلی را حل کنیم و به فکر رونق اقتصادی باشیم تا آنها متوجه باشند که از این حربه راه به جایی نخواهند برد.

۱۳۹۲/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...