نسخه چاپی

ایتالیا اعلام كرد :

پیدایش رقابتی شدید در اروپا برای حضور در ایران

وزیر امور خارجه ایتالیا گفت كشورهای غربی خود را برای رقابتی شدید در زمینه برقراری مجدد مناسبات همه جانبه با ایران آماده می كنند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ اما بونينو روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصي با کوريره دلاسرا پرشمارگان ترين روزنامه چاپ اين کشور با اشاره به نشست اخير مجمع سازمان ملل متحد در نيويورک و حضور رئيس جمهوري کشورمان در اين مجمع گفت در سازمان ملل مقامات کشورهاي مختلف جهان براي ديدار و گفتگو با آقاي روحاني رئيس جمهوري ايران و آقاي ظريف وزير امور خارجه اين کشور صف کشيده بودند که بي شباهت به صف طويلي که براي ورود به موزه هنر مدرن نيويورک تشکيل مي شود ، نبود.

خانم بونينو در بخش ديگري از اين مصاحبه با تاکيد بر اهميت جمهوري اسلامي ايران در حل بحران سوريه و انتقاد از مخالفت برخي کشورهاي غربي در ماه هاي گذشته براي دعوت ايران به مذاکرا ت ژنو گفت: برخي از وزيران امور خارجه کشورهاي اروپايي تا چندي پيش هنگامي که من بر لزوم مشارکت ايران در مذاکرات مربوط به سوريه تاکيد مي کردم، مرا سرزنش مي کردند. اما من بارها با وزير امور خارجه ايران تلفني صحبت کردم تا بشار اسد به حضور بازرسان سازمان ملل در آن کشور متقاعد شود.

وزير امور خارجه ايتاليا در خصوص مذاکرات هسته اي پنج بعلاوه يک با ايران، با ابراز تاسف از نبود کشورش در چارچوب اين مذاکرات گفت ما به خوبي مي دانيم که به محض تعديل تحريم ها عليه ايران، رقابت سختي بين کشورهاي غربي براي گسترش روابط همه جانبه و همکاري هاي تجاري با ايران آغاز خواهد شد.به همين علت من در ديداري که به زودي با آقاي ظريف همتاي ايراني خود در رم خواهم داشت طرح هايي را در ارتباط با تحکيم روابط دو جانبه که فقط به بخش انرژي محدود نخواهد شد را ارائه خواهم کرد .

۱۳۹۲/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...