نسخه چاپی

تاكید بر حضور ایران و عربستان در ژنو 2

مهمترین تحولات سوریه ظرف 24 ساعت گذشته را باید در برباد رفتن رویای گروه‌های مسلح در تسلط بر ریف‌دمشق، تاكید روسیه بر حضور ایران و عربستان در كنفرانس ژنو 2 و توصیف داعش به گروه تروریستی و تكفیری از سوی ائتلاف معارضان ملاحظه كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس: تحولات مختلفی در 24 ساعت گذشته در عرصه‌های میدانی و سیاسی سوریه رخ داد که می‌توان به حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به «حلب»،‌ گسترش دایره عملیاتی ارتش سوریه در ریف دمشق، خروج القلمون و جیرود و القاره ار سیطره گروه‌های مسلح، تاکید جربا بر تروریست و تکفیری بودن «داعش» و مشخص شدن نمایندگان معارضان در نشست مسکو، تاکید بر حضور ایران و عربستان در ژنو 2 و همچنین سفر یک هیئت دولتی سوریه به مسکو در تاریخ 27 آبان اشاره کرد.

تحولات میدانی

چند کشته و زخمی در حمله خمپاره‌ای امروز تروریست‌ها به «حلب»

اهالی شهر حلب در حالی شب گذشته را به پایان رساندند که با صدای انفجارهای مهیبی در مناطق این شهر از خواب بیدار شدند. بر اثر سقوط خمپاره‌های شلیک شده توسط افراد مسلح، صداهای انفجار مهیبی بلند شد. افراد مسلح مستقر در منطقه «بستان القصر»، منطقه «القصر البلدی» را با پنج خمپاره هدف قرار دادند. این خمپاره‌ها در نزدیکی ساختمان‌ اداره «مهاجرت و گذرنامه» سقوط کردند که بر اثر آن شماری از شهروندان سوریه کشته و یا زخمی شدند. این حمله خمپاره‌ای خسارت‌های مالی فراوانی نیز در محل اصابت بر جای گذاشت.



دایره عملیات ارتش علیه تروریست‌ها در القاره گسترده‌تر می‌شود

یک منبع نظامی سوریه تاکید کرد که عملیات ارتش علیه تروریست‌های مسلح از «القاره» در «ریف دمشق» به سایر نقاط آن از جمله «النبک» گسترش پیدا کرده است.


القلمون، القاره و جیرود هدف دست نیافتنی تروریست‌های مسلح

نیروهای ارتش سوریه با فراهم کردن شرایط امن برای خروج اهالی «قاره» در «ریف دمشق» از این شهر، عملیات نظامی خود را علیه گروه‌های مسلح مستقر در آن را به اجرا در آوردند.



تحولات سیاسی

نماینده پارلمان لبنان: مخالفان نظام سوریه مأمور ایجاد ناامنی در لبنان هستند

«قاسم هاشم» عضو فراکسیون «توسعه و آزادی» در پارلمان لبنان، نا آرامی‌های طرابلس را بازتاب بحران سوریه بر کشورش خواند و گفت: گروه‌های مخالف نظام دمشق با دریافت کمک‌های مالی و سیاسی، مأمور ایجاد نا امنی در همه منطقه و لبنان هستند. آنها کمک‌هایی به منظور ایستادگی مقابل طرفداران نظام سوریه نیز دریافت می‌کنند، این گروه‌ها ضرباتی بر پیکره نیروهای نظامی لبنان وارد کرده‌اند و همه سخن‌ها مبنی بر اینکه ارتش خط قرمز است را زیر پا نهاده‌اند، این اقدامات از نفاق سیاسی نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به ترور شیخ «سعد الدین غیه» عضو «جبهه عمل اسلامی»، این عملیات را بیانگر وجود مشکلاتی بر سر اجرای برنامه امنیتی در شمال لبنان خواند و افزود: با وجود اینگونه عملیات، منطقه شمال لبنان در معرض وزیدن طوفان‌ها خواهد ماند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، منطقه در حالت نا امنی و هرج و مرج سیاسی خواهد ماند.


جربا: «داعش» یک سازمان تندرو و تکفیری است


رئیس ائتلاف معارضین سوریه تاکید کرد که «داعش» یک سازمان تندرو تفکیری است که در بسیاری از مناطق با ارتش آزاد در حال مبارزه است.


تاکید روسیه بر حضور ایران و عربستان در کنفرانس ژنو 2

وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر بر اصرار کشورش در مورد اهمیت شرکت ایران و عربستان سعودی، بعنوان دو کشور صاحب نفوذ در جهان اسلام، در کنفرانس بین‌المللی ژنو 2 در مورد سوریه تاکید کرد.


نمایندگان دولت و مخالفان سوریه در نشست مسکو مشخص شدند

نمایندگان دولت و مخالفان بنا به دعوت روسیه به مسکو رفتند تا در نشست سه جانبه این کشور در خصوص آینده ژنو 2 گفت‌وگو کنند.



یک هیئت دولتی به ‌زودی از سوریه به مسکو سفر می‌کند

یک منبع خبری در وزارت امور خارجه روسیه از سفر یک هیئت دولتی سوریه به مسکو در تاریخ 18 نوامبر (27 آبان) به منظور بررسی مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو-2 خبر داد. این مقام آگاه به خبرنگاران گفت: وزارت خارجه روسیه سفر هیئت دولتی سوریه به مسکو که در جریان آن قرار است رایزنی‌های در رابطه با فراهم سازی مقدمات برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو2 انجام شود، را مورد تایید قرار می‌دهد.

۱۳۹۲/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...