نسخه چاپی

سارق یارانه های نقدی شهروندان در چنگ قانون

فردی كه با سوء استفاده از سهل انگاری شهروندان، یارانه های نقدی آنان را به حساب بانكی همسرش انتقال می داد به دام افتاد.

به گزارش نما به نقل از جام جم، سردار بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: از چندی قبل گزارش هایی مبنی بر سرقت یارانه های نقدی از شهروندان میان سال به فوریت های پلیسی 110 اعلام شد و با توجه به حساسیت موضوع، فرماندهی انتظامی مشهد ماموریت یافت این موضوع را به طور ویژه مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: بررسی های اولیه در این رابطه حاکی از آن بود که عامل این سرقت های خیابانی، در روز بعد از واریز یارانه های نقدی، با کمین در اطراف عابربانک ها خود را به افراد میان سالی که قصد برداشت یارانه داشتند نزدیک می کرد و به بهانه کمک به این افراد، مبلغی از یارانه را به حساب بانکی منتقل می کند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تحقیقات پلیس در این رابطه خیلی زود به نتیجه رسید و تیم های آگاهی کلانتری مصلای مشهد توانستند با شناسایی حساب بانکی که مبالغ سرقتی به آن واریز شده بود مخفیگاه متهم را در منطقه «سیدی» مشهد شناسایی کنند.

سردار امیری مقدم گفت: ماموران انتظامی بلافاصله این فرد را دستگیر و در بررسی های به عمل آمده دریافتند متهم از مجرمان سابقه دار است و قبلا نیز به همین جرم در مجتمع قضایی شهید رجایی مشهد دارای سابقه کیفری بوده است.

وی افزود: متهم که به مواد مخدر اعتیاد دارد با سوء استفاده از کارت عابربانک همسرش مرتکب جرم شده و تحقیقات از او برای کشف دیگر سرقت های انجام شده ادامه دارد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که تا کنون دو شاکی پرونده شناسایی شده اند، تاکید کرد: شهروندان باید مراقبت و هوشیاری بیشتری داشته باشند و افراد میان سال و آنانی که اطلاعات کافی درباره کار با دستگاه عابربانک ندارند می بایست هنگام مراجعه به بانک یکی از آشنایان را همراه خود ببرند و یا از افراد معتمد کمک بخواهند تا از وقوع چنین آسیب ها و جرایمی پیشگیری شود.

۱۳۹۲/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...